Autor Wątek: Update - 13.07.2010  (Przeczytany 23095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:04:13 pm »
Nie po to Gravity miesiącami przeprowadza testy i balansuje wprowadzone przedmioty[odniesienie do jedzonek i nowego eq], żeby miały doprowadzić do zaburzenia rozgrywki. Odniesienie do 3rd jest na tyle średnim przykładem, że w momencie wprowadzenia trzecich klas mechanika gry [aspd, cast time, wszystkie potwory] ulegną drastycznym zmianom. Wprowadzanie dodatkowych statystyk do obecnego systemu to nic innego jak rozwalanie dotychczasowo wypracowanej równowagi.
Zamiast narzekać na brak nowych wyzwań i zmieniania podstaw gry wystarczyłoby co pewien czas zrobić jakieś eventy. Naprawdę wolę zniszczenie rynku niż podstaw Ragnaroka w którego gram od tylu lat. W ogóle stworzenie systemu w którym exp praktycznie nie ma końca jest naprawdę smutnym rozwiązaniem. Dziś wbiłem na HP'eku 99 i nawet nie mogę się z tej okazji uśmiechnąć.

Offline lososthefish

  • Wiadomości: 1926
  • Reputacja: +220/-101
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:06:03 pm »
Chodziło mi o to czy punkty jakie postać traci po rebornie u Lenneth doliczają się do puli punktów dla rebirthów u Svipul.

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:15:54 pm »
@Tewam
Ale przecież nikt nie musi z tej możliwości korzystać. Byli też tacy, co twierdzili, że Wiz 99 > HWiz 90 i nie robili upperów.

Twoje zaufanie do Gravity jest mocno przesadzone. Musisz pamiętać, że oni to testują na żywych graczach, na serwerze testowym. A to oznacza, że wyniki testów i wyciągnięte z nich wnioski są skażone wpływem środowiska testowego, na które składa się między innymi: styl gry, więzi socjalne czy liczba graczy na serwerze. Pamiętaj też, że Gravity ma pewien model biznesowy i musi zarabiać pieniądze, więc niektóre zmiany są podyktowane właśnie tym.

<EDIT> Zapomniałem o najważniejszym. RATE. Gravity wszystko przygotowuje pod kątem rate x1. Samo już tylko podniesienie ratu powoduje tak daleko idące zmiany w rozgrywce, że cała reszta to mały pikuś.
</EDIT>

Już Ci pisałem, że to, co Cię tak bardzo martwi, czyli wprowadzanie dodatkowych statystyk do obecnego systemu następuje ciągle. Nowe przedmioty, jedzonka, nowe karty, armor enchanter!, to wszystko "wprowadza staty do obecnego systemu". Twoje podstawy Ragnaroka, które znasz od tylu lat, są wystawiane na próbę wraz z każdym nowym epizodem. I wtedy to Cię nie martwi...

Wprowadzone przez nas rozwiązanie stawiasz poza nawias "systemu" tylko dlatego, że nie zostało wymyślone przez Gravity i nie ma go na oficjalnych serwerach. Powinienem się obrazić ? ;)

Chodziło mi o to czy punkty jakie postać traci po rebornie u Lenneth doliczają się do puli punktów dla rebirthów u Svipul.
A, o to chodziło. Nie, nie doliczają się.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 12:19:56 pm wysłana przez Gepard »

Offline Xanathos

  • Corrupted
  • *
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: +100/-21
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zdejmijcie ze mnie wyciszenie moderatorzy.
  • Gildia: SoR, Salvation
  • Nick nKDR: Nikodemus
  • Nick rKDR: Nikodemus
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:22:23 pm »
Co do pomysły z ponownymi rebornami należy uwzględnić obie strony dyskusji. Część racji leży po stronie "wymaksowanych" weteranów, którzy będą mogli się dalej rozwijać i z jednej strony byłoby krzywdzące gdyby nowy gracz grający od tygodnia szedł w postaci na równo z kimś kto gra np. 3 lata. To oczywiste że ci co wcześniej zaczęli mają z tego tytułu przewagę nad nowymi.
Z drugiej strony należy przyznać też część racji "nowym" którym ciężko będzie dogonić wieloletnich graczy. Rzeczą która psułaby zabawę byłoby np. expienie jednego stata do 99 przy 70 base lvl, robić reborn i znów to samo by mieć bonusy do danej statystyki. Proponowałbym wprowadzić ograniczenie, aby dokonać ponownego odrodzenia powinno mieć się tak jak w przypadku pierwszego rebirtha 99 base lvl.

Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:34:13 pm »
Chyba jednak nie jestem w stanie pojąć jak rate ma się do uniwersalnego systemu buildów. W odniesieniu do testów - też wolałbym, żeby jakieś testy na naszych graczach były przeprowadzane - forma niespodzianki często okazuje się zaskakująca w średnio pozytywny sposób. Często martwią mnie zmiany wprowadzane w udpatach. Zniknięcie hitlocka czy zmiany w potrzebach buildów u clownów [np. Maladie]. Jednakże takowe zmiany jestem w stanie zrozumieć, przełknąć w ciszy, przystosować się i często nawet polubić niektóre rozwiązania.
Jednak w tym wypadku dyskusja toczy się nad tak zwanym customem. Czymś co w oryginalnej grze nie występuje. Customy mogą być złe lub dobre. Nie mam wątpliwości, iż przedstawiony system bonusów jest z tego gorszego typu pomysłów.

Nie musisz się obrażać. Ba. Nawet nie powinieneś. Nie mam żalu do administracji za próby zmian i takiej postawy nie krytykuję. Lubię gdy coś się dzieje, ale gdy coś się dzieje z głową i pomyślunkiem co będzie za xxx dni.

Siląc się kompromis i nie chcąc zawieść tych, którzy rzucili się do rebornów radzę w szybkim tempie wypracować system limitów - o ile całkowite wycofanie się z tej inicjatywy mija się z minimalnym prawdopodobieństwem. Dokładnej wizji takich ograniczników jeszcze nie mam, bo ciężko szukać dobrych rozwiązań w marnym projekcie. [max +1 do każdego statu i ograniczenie wzrostu hp i sp do 5%?]

Offline lososthefish

  • Wiadomości: 1926
  • Reputacja: +220/-101
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 13, 2010, 12:44:27 pm »
Ta zmiana w obliczu nadchodzących 3rd classów i w sumowaniu z Hidden Enchantem nie jest aż tak krytyczna. Jeśli już coś zmieniać to ewentualnie ustawić by po każdym rebirthie trzeba było się nakoksać więcej pierwszy to rate 7 następny już rate 5, potem rate 3. Albo by spadało co 2 rebirthy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 12:46:13 pm wysłana przez lososthefish »

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:06:11 pm »
Chyba jednak nie jestem w stanie pojąć jak rate ma się do uniwersalnego systemu buildów.
A tak się ma, że:
- build musi uwzględnić fakt, że wbijanie poziomów będzie trwało dużo dłużej,
- build musi uwzględnić fakt, że zdobycie niektórych przedmiotów będzie bardzo trudne,
- build uwzględnia fakt, że zrobienie kolejnej postaci to duży wysiłek, więc nie każdy build może być specjalistyczny, lepszy może być uniwersalny - a z drugiej strony przy dużej liczbie graczy, buildy specjalistyczne mogą być preferowane.

Przykład: EPT + Hunter. Przy dropie x6 możesz dropić i jeść jelly, żeby móc cały czas DSować, do tego jeszcze Ci zostanie i zarobisz. Żeby mieć większy udźwig (żeby tak nie przeciążało) dajesz w STR, zamiast w coś innego. I proszę - wpływ ratu na build jak się patrzy.
Myślę, że zdecydowanie więcej do powiedzenia w tym względzie mieliby Darkowcy :) Zresztą, nie trzeba być wielkim myślicielem, żeby wiedzieć, że na rate 100x robi się inne buildy niż na 1x, bo wlicza się chociażby inne itemy do buildu -.-

Buildy nie są uniwersalne - buildy się dostosowuje do konkretnych realiów i zastosowań. I rate serwera ma tu ogromny wpływ.

BTW. Na oficjalach nigdy nie było hitlocka - to bug, który w athenie istnieje od zawsze (i chyba dalej nie został poprawiony). Ale większość graczy, którzy zetknęli się tylko z prywatnymi serwerami, sądzi, że brak hitlocka to custom. A jest dokładnie odwrotnie.

Wbrew temu co może Ci się wydaje, pomyśleliśmy co będzie za xxx dni. Dlatego te bonusy są takie, a nie inne.


Ale robi nam się tu ogólna dyskusja o customach, a nie o to chodzi. Cieszę się, że zdania są podzielone, a przy tym opinie są wyważone i konstruktywne. To chyba znaczy, że nie przegięliśmy w żadną stronę ;)

Osoby zaniepokojone wizją nieskończonych bonusów mogę jeszcze uspokoić tym, że prawdopodobnie zanim ktokolwiek dojdzie do jakiegoś "niezbalansownej" wysokości bonusa, to pojawią się kolejne uber itemy dające jeszcze większego kopa, a może i nawet renewalowe zmiany w mechanice, które - czy tego chcemy czy nie - zmuszą do dostosowania i tego customu do nowych zasad.

Offline Rami

  • Narcissus Ramilis
  • Wiadomości: 292
  • Reputacja: +8/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • BOO-YAH !!!
  • Gildia: By The Way
  • Nick Dark KDR: Rami Salami
  • Nick nKDR: Rami Salami
  • Nick rKDR: Sloneczny
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:19:36 pm »

Darkowyc skorzystają w sumie tylko z wtorku (oj bardzo xd), piątku i niedzieli? Reszta jakoś mnie przydatna
 
Co do rebirtha, jak ludzią będzie się chciało. To za miech już creo bedzie "one man army".

Offline Shoy

  • Wiadomości: 1432
  • Reputacja: +49/-82
  • Płeć: Mężczyzna
  • <3 Ragnarok <3
  • GaduGadu: 2107025
  • Gildia: Chivalry Guard Leader!
  • Nick Dark KDR: Shoy
  • Nick nKDR: Shoy
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:28:19 pm »
Tak jak Gepard napisał. +1% HP/SP i +1 staty przy każdym Rebirth nie są przesadzone. To bardzo dobry i zachęcający system (szkoda ze tak późno bo przy wejściu 3rd Class będzie nieużyteczny). Przez ten wprowadzony system nie ma możliwości aby jakaś z postaci była niezbalansowana, ludzie dają sobie rade z GTB/Ghostem/Devilem i innymi  kartami dającymi praktycznie nieśmiertelność, a wy się martwicie o +10%HP/SP. Wątpię aby nagle wszyscy zaczęli darzyć do +25 Stat i +50% hp. Jeśli już, to znajdzie się może max 5 osób które zdobędą bonusy powyżej 5, reszta skończy na +2/+3 i stwierdzi że za dużo roboty. To jeśli chodzi o nKDR

Ogólnie system mnie się podoba, ale nie jestem nim jakoś strasznie zaskoczony, podobne rzeczy można było spotkać w innych grach. Jak mówie, fajnie że coś takiego weszło, tylko szkoda że tak późno (mabinogi DIE!)

Co do DKDR to mogą z tego powodu wyniknąc komplikacje, w końcu zrobienie rebirth to niecałe 2 godziny grania. Wiec jakby ktoś chciał to systematycznie może co 2 tygodnie sobie boostować staty, a po 4 miesiącach już będzie widać efekty jego pracy.

Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:28:54 pm »
Jak dla mnie i tak zawsze sens miały buildy uniwersalne - pełne bonusy z czystego buildu - niezależnie od nowości w eq. Ale to rzeczywiście moja prywatna opinia i słuszności tego postępowania akurat nie muszę forsować.
Wolałbym, żeby tego "kopa" naprawdę dawały wprowadzane odgórnie uber itemy, aniżeli w formie jaką dziś oferuje nKDR. Z przykrością stwierdzam, że wolałem Twoja starszą politykę pod względem konsekwencji i baczności na, obecnie wyśmianą, stabilność.

Na koniec mały cytat z gry. Mam nadzieję, że bio nie obrazi się za umieszczenie fragmentu nocnej rozmowy z nim.

Wersja spolonizowana [polskie znaki]:
Cytuj
Lune : Ale jak oceniasz te zmianę ze względu na równowagę? ;o
-bio- : wolę nie oceniać
-bio- : tylko korzystać

Offline Krzychu

  • Wiadomości: 1009
  • Reputacja: +74/-78
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick nKDR: C h r i s
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:54:13 pm »
Zmiany fajne, tylko ograniczyłbym te bonusy z rebornów(np. do max +5 do jednego stata i 5% hp/sp). Tak by był to tylko dodatek, niepsujący balansu.
I tak większość osób nie doszłoby nawet do tego limitu, a byłaby jakaś granica.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 02:20:36 pm wysłana przez Krzychu »

Offline Zibi

  • Wiadomości: 486
  • Reputacja: +40/-13
  • Gildia: SoR
  • Nick nKDR: Zibi, CharlesBronson, Moustache, Dazed
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:02:33 pm »
Bardzo fajne pomysly, ale rowniez widze zasadnosc zrobienia limitu bonusow.

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:01:53 pm »
Cytuj
Lune : Ale jak oceniasz te zmianę ze względu na równowagę? ;o
-bio- : wolę nie oceniać
-bio- : tylko korzystać

Podoba mi się takie podejście. Przynajmniej pozwala cieszyć się grą, zamiast rozpaczać, że coś nie jest dokładnie tak jak by się chciało :D

Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:28:08 pm »
@up Tak - niech się wali, niech się pali - byle gracze się nie bali.

Skoro żaden z moich argumentów do Ciebie nie przemawia, to chociaż zwróć uwagę, że duża część graczy w tym temacie opowiada się za limitami tej "atrakcji".

Offline Mansairiaku

  • Wiadomości: 51
  • Reputacja: +0/-0
  • asura strike~!
  • Nick Dark KDR: Freelancer
  • Nick nKDR: Free
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:37:03 pm »
juz widze ludzi z wykoksanymi na soilach 1231412412 rebirthami ^^ w sumie fajnie byloby zrobic sobie sinxa z strem 20 wiekszym niz inni i dodatkowo 20% hp :)

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:45:29 pm »
Mi sie wydaje, ze opowiadajacy sie za limitami nie wiedza nawet dokladnie, na czym one polegaja, tylko slyszeli gdzies, ze mozna miec UBER HAX +33214 DO STATOW~~!!!!!!!!!!!111 Wzglednie, maja male problemy z liczeniem. ;/ Przeciez nawet glupie +3 do jakiegos stata wymaga wykonania 6 rebirthow, wiec mamy 3 miesiace resetowania postaci, i polowe tego czasu stracona na dobijanie od nowa levelu. Jesli komus bedzie sie chcialo w to bawic, to zasluguje na nagrode za sama cierpliwosc. ::) No ale przeciez dodatkowe staty psuja balans, tak samo, jak 1-vitowi creo bez delaya ze stun immunem dzieki nowemu eq. Ich tez bym jakos znerfowal. ;<


Offline Zapomniany_Grajek

  • Wiadomości: 375
  • Reputacja: +35/-22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: GangBang
  • Nick nKDR: Zapomniany_Grajek
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:45:54 pm »
Stary KDR był systemem, w którym administracja wprowadzała zmiany, które wydawały jej się słuszne (mi się ten system podobał, ale wtedy administracja miała inną wizję serwera). Zdawało mi się, że taka polityka zawiodła o tyle, że na starym KDR pozostała garstka osób, które chciały tam dalej grać (np: Ja ^^).

nKDR miał być zupełnie nowym projektem, w którym o kształcie serwera będą decydować gracze. Gdzie pomysły będą z nimi omawiane, a jak gracze dojdą między sobą do porozumienia, albo ustali się jakiś kompromis to administracja przystąpi do jego realizacji.

Z tego co widzę, to obecnie wracamy do starego systemu, w którym administracja podejmuje decyzje, a gracze się o nich dowiadują w chwili ich wprowadzenia. I post factum toczy się dyskusja komu się te zmiany podobają, a komu nie.

Offline Skull

  • Wiadomości: 163
  • Reputacja: +10/-10
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Różne
  • Nick nKDR: Skull, SkullKnight, Wsciekla..., Niezapominajka i inne.
  • Nick rKDR: Skull
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 13, 2010, 05:58:41 pm »
Rozumiem, że także klasy transcend. mogą się odradzać (taekwon, linker, star gladiator, ninja i gunslinger)? I jeszcze jedno pytanie, czy postać będąca w rankingu taekwon/alchemist/blacksmith nie traci swojej pozycji w nim?

Offline -Ultimate-

  • Wiadomości: 1245
  • Reputacja: +54/-175
  • Płeć: Mężczyzna
  • uznanie na Podlasiu
  • Gildia: Nothing is Everything
  • Nick nKDR: Ultimate, Lubiewarpy
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 13, 2010, 06:00:42 pm »
Grajek: Bo to sa pozytywne zmiany, widzisz tylko czubek wlasnego nosa a dla istnienia serwera jest to bardzo dobry update.

A jesli az tak to nie pasuje to czemu Enchantera nikt nie chce sie pozbyc?
Skoro mozna wylosowac az +3 do statsa i nie trzeba nawet expic od nowa? Przeciez to karygodny system.
A juz o tym ze dla Super Novica nie ma tam zbroji to juz nie wspomne - bo od wipe nie posiadam.

edit
Cytuj
Myślę tylko, że teraz jest moment, żeby się zastanowić czy działamy na zasadach starego KDR czy nKDR.
Zasady pozostaly te same, tylko na poczatku byla iluzja ze jest inaczej, wtedy gracze decydowali - pozniej (chyba nawet Gepard to gdzies pisal) decydowala tylko-i-wylacznie administracja.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 06:42:34 pm wysłana przez -Ultimate- »

Offline Zapomniany_Grajek

  • Wiadomości: 375
  • Reputacja: +35/-22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: GangBang
  • Nick nKDR: Zapomniany_Grajek
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 13, 2010, 06:36:54 pm »
@Ultimate
Ja mało gram na nKDR i naprawdę jak ktoś ma ochotę sobie zdobywać te punkty to niech sobie zdobywa, ja z tego powodu płakać nie będę.
Myślę tylko, że teraz jest moment, żeby się zastanowić czy działamy na zasadach starego KDR czy nKDR. Kolejnego pomysłu administracji możesz już nie uznać za "pozytywną zmianę". Myślę, że to jest trudne wycofać się z czegoś na czego realizację poświęciło się sporo czasu i zapału, więc może lepiej takie pomysły najpierw omawiać, a potem wprowadzać. No chyba, że teraz Gepard cieszy się tak wielkim zaufaniem społecznym, że wszyscy się zdają na jego ocenę tego co jest dobre dla graczy a co nie ;)

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 13, 2010, 06:41:47 pm »
Moze bylo mu po prostu szkoda czasu na jalowa dyskuje z coponiektorymi, bo nie trzeba byc zadnym jasnowidzem, zeby przewidziec, jak coponiektorzy zareaguja na propozycje jakiegos ulatwienia albo customu na serwerze. ::) Normalni gracze i tak podejda do tego tak, jak bio w cytacie Tewama. :D


Offline Zapomniany_Grajek

  • Wiadomości: 375
  • Reputacja: +35/-22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: GangBang
  • Nick nKDR: Zapomniany_Grajek
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:07:43 pm »
@Staszek
Ja bym po prostu wolał taki scenariusz:
1. Gepard pisze na forum, że ma pomysł na taką zmianę, w takim i takim kształcie i dlaczego tak, a nie inaczej.
2. Tłumy normalnych graczy przyjmują to z entuzjazmem.
3. Ja i Tewam klęczymy przed ołtarzykami Gravity powtarzając naszą mantrę: "custom nie, customom nie, customom nie, customom nie..." i piszemy nasze marne posty na forum.
4. Ktoś proponuje jakąś drobną poprawkę, na którą administracja nie wpadła.
5. Tłumy normalnych graczy mówią, że niech będzie z poprawką, albo bez.
6. Ktoś podsumowuje temat, że tylko 2 wykolejeńcom coś nie pasuje, więc można ich olać.
7. Administracja bierze się do realizacji.

Offline Ascheritt

  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: +3/-5
  • Nick rKDR: davv
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:10:55 pm »
Gepard wygral tym updatem. Szkoda, ze nie bylo to wczesniej (skad my to znamy?)

Gepcio ma racje i nic na to nie poradzicie :D Zaczyna byc elastyczny, jak gumka recepturka!
Mamy tu naprawde dobre rozwiaznie, a problem lezy tylko w tych SOILACH. Jak soile stoja na drodze, to dajcie soilom bash i wygraja kazdy mobbing :D

Nie mam nic do dodania w sprawie drugiego upka, bo bym tylko cytowal Geparda. Dobry update i pozytyw, a reszta krzykaczy poprostu boi sie, ze beda padac na hita :D

A co do nieomylnosci Gravity, to na oficjalnych sa elementarne ad i asura(?), what now my friend? Are you mad? :D

@up
Gepard potrzebowalby do tego sekretarki, ktora by robila mu raporty z takim debat ;]
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 07:12:32 pm wysłana przez Ascheritt »

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:13:18 pm »
Grajek, no i jaka bedzie roznica z podjeciem decyzji przez Geparda samodzielnie? ::) Biurokracja to bardzo slabe rozwiazanie.

A soile to akurat najmniejszy problem, bo w dwa tygodnie mozna wyexpic postac na 99 nawet bez nich. Nawet na KDR. :-[

Offline Ascheritt

  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: +3/-5
  • Nick rKDR: davv
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 13, 2010, 07:18:46 pm »
No tak, chociaz inne sposoby sa calkiem szybkie, to nadal uwazam, ze soile to najszybszy sposob expu w party. Obawy przed nimi nie sa przeciez wyssane z palce. POmimo, ze to jest legal, to dla mnie to jest niedopracowanie ze strony gravity. Niektorych rzeczy sie nie da przewidziec i takim przykladem sa soile. Jak widac, kopiowanie jest zle w kazdej postaci :D

Offline Krzychu

  • Wiadomości: 1009
  • Reputacja: +74/-78
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick nKDR: C h r i s
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 13, 2010, 08:22:52 pm »
No tak, chociaz inne sposoby sa calkiem szybkie, to nadal uwazam, ze soile to najszybszy sposob expu w party. Obawy przed nimi nie sa przeciez wyssane z palce. POmimo, ze to jest legal, to dla mnie to jest niedopracowanie ze strony gravity. Niektorych rzeczy sie nie da przewidziec i takim przykladem sa soile. Jak widac, kopiowanie jest zle w kazdej postaci :D

Zaproponuj to w odpowiednim dziale ;)


Co do tematu, to generalnie fajny update, ale dalej jestem za limitem maksymalnych bonusów za reborn.

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 13, 2010, 09:27:59 pm »
Stary KDR był systemem, w którym administracja wprowadzała zmiany, które wydawały jej się słuszne (mi się ten system podobał, ale wtedy administracja miała inną wizję serwera). Zdawało mi się, że taka polityka zawiodła o tyle, że na starym KDR pozostała garstka osób, które chciały tam dalej grać (np: Ja ^^).

nKDR miał być zupełnie nowym projektem, w którym o kształcie serwera będą decydować gracze. Gdzie pomysły będą z nimi omawiane, a jak gracze dojdą między sobą do porozumienia, albo ustali się jakiś kompromis to administracja przystąpi do jego realizacji.

Z tego co widzę, to obecnie wracamy do starego systemu, w którym administracja podejmuje decyzje, a gracze się o nich dowiadują w chwili ich wprowadzenia. I post factum toczy się dyskusja komu się te zmiany podobają, a komu nie.

Widzisz Grajku, przegięcie w żadną stronę nie jest dobre. Ani dyktatura i kompletne nie liczenie się z oczekiwaniami graczy, ani też 100% otwartość na wszystkie pomysły, uległość i brak inicjatywy. Ani jedno, ani drugie się nie sprawdziło za bardzo.

Czasami trzeba dać sobie spokój z ideologicznymi wywodami typu "mam taką wizję serwera, więc tak będzie" albo "teraz będzie zawsze tak jak Wy, drodzy gracze, chcecie". Omawianie każdego pomysłu z graczami nie zawsze ma sens. Czasem lepiej zastosować inne wybiegi i zabiegi. Podejście pragmatyczne i doraźne realizowanie pomysłów sprawdziły się jakoś w czasach Komurki. I wszyscy miło to wspominają, chociaż Kom rzadko pytał kogokolwiek o zdanie. Oczywiście po pewnym czasie niektóre pomysły zostały uznane za chybione, bo za bardzo chciał niektóre rzeczy ułatwić.

Ja ułatwiać nie lubię - to chyba wszyscy wiedzą. Ale też nauczyłem się już jakiś czas temu, że lepiej jest nie utrudniać tego co już gracze znają i nie odbierać tego, co już mają. Jeśli chce się zachęcić ludzi do działania, to trzeba im dać nowe możliwości, coś więcej, dalej, lepiej niż do tej pory.

Myślę, że większość ludzi, którzy tu zostali i grają dorosła już do tego, żeby nie robić afer o każdy pixel tej gry, który im się nie spodoba. Grają z wyboru, raczej nie dlatego, że skusiła ich wizja tak czy inaczej prowadzonego serwera - bo większości tych, których skusiła idea nowego KDR po prostu już tu nie ma. Odnoszę wrażenie, że zostali tacy normalni gracze, którzy chcą spokojnie pograć i żeby im nikt nie przeszkadzał. A jak pojawi się coś nowego to jest fajnie. Czasem bardziej fajnie a czasem mniej fajnie, jak to ze wszystkim.

I generalnie w tym kierunku zmierza KDR. Kurs został obrany rok temu, ale żadnej Ameryki przez rok nie odkryliśmy. Nie widzę powodu, by nie dokonać jakichś korekt tego kursu, zwłaszcza, że pasażerowie chyba już mają dość tego samego widoku za oknem?

Ja bym po prostu wolał taki scenariusz:
1. Gepard pisze na forum, że ma pomysł na taką zmianę, w takim i takim kształcie i dlaczego tak, a nie inaczej.
2. Tłumy normalnych graczy przyjmują to z entuzjazmem.
3. Ja i Tewam klęczymy przed ołtarzykami Gravity powtarzając naszą mantrę: "custom nie, customom nie, customom nie, customom nie..." i piszemy nasze marne posty na forum.
4. Ktoś proponuje jakąś drobną poprawkę, na którą administracja nie wpadła.
5. Tłumy normalnych graczy mówią, że niech będzie z poprawką, albo bez.
6. Ktoś podsumowuje temat, że tylko 2 wykolejeńcom coś nie pasuje, więc można ich olać.
7. Administracja bierze się do realizacji.
1. Mam pomysł, konsultuje go z paroma osobami wg swojego uznania.
2. Biorę się do realizacji.
3. Po wprowadzeniu, "tłumy normalnych graczy" przyjmują to z mniejszym lub większym entuzjazmem.
4. "Ty i Tewam powtarzacie swoją mantrę" custom zły.
5. "Ktoś proponuje jakąś drobną poprawkę", na którą nie wpadliśmy.
6. Uznajemy, że poprawka jest warta rozważenia i dodajemy ją lub też nie albo odkładamy decyzję w tej sprawie na później.
7. Wychodzi na to, że ogólnie jest OK, tylko "2 wykolejeńcom coś nie pasuje, więc można ich olać".

Efekt jest taki sam, tylko roboty jakby mniej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 11:23:18 pm wysłana przez Gepard »

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 13, 2010, 09:41:03 pm »
Ogólnie to ja uwielbiam nowości w ro. Pomysł bardzo dobrze zrealizowany oraz oryginalny.
Nie zmieniał bym w nim nic skoro nie ma takiej potrzeby. Ale co do dni to proponuje co jakiś okres (raz na miesiąc) zmienić je na proponowane przez graczy. Np. drop kart z mobów (bez bosów, mvp) x2.
Idę na mojego Creo wbić przynajmniej 9x dzisiaj.


Ważne aby po wprowadzeniu 3rd class wszystkie bonusy zostały anulowane. A mechanika pójdzie dalej z koksem ;)

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:18:45 pm »
1. Dzień czegośtam: osobiście nie lubię customów. Większość customów jakie znam jest naprawdę źle pomyślana. Albo psują widoczność, albo są przepakowane, przez co niektóre klasy tracą na znaczeniu a inne zyskują itd. Mam zwyczajnie do nich uprzedzenia.

Dlatego niechętnie przyjmuję tego typu nowości ale nie jest to tak straszne żeby miało jakoś znacząco popsuć rozgrywkę. Takie zmiany są mi w sumie obojętne. Pozostaje tylko ten niesmak, ta sama świadomość że jedzie się na customach. Taką drobnostkę da się przeżyć. Popieram jednak jakiekolwiek próby tchnięcia nieco życia w serwer, zachęcenia do niego ludzi. Jeśli to ma pomóc, to macie moje pełne poparcie, mimo, że zawsze będę czuł tą maleńką niedogodność porównywalną z ziarenkiem utkwionym między zębami (custom to jednak custom).

Takie małe zastrzeżenie tylko: nie podobają mi się criticale. Jako wielbiciel thief class, a w szczególności ścieżki rogala, bardzo cenię sobie możliwość double attacku. Rogal/Stalk nie grzeszy zadawanymi obrażeniami. DA daje mi taką możliwość (głównie w expieniu jednak są też inne przydatne zastosowania DA np na pvp/WoE). Critical o ile dobrze wiem, nie przepuszcza DA i jest sprawdzany jako pierwszy. Zwyczajnie lepiej wyjdę na podwójnym ataku niż na częstszym criticalu :) Oczywiście możecie to rozważyć lub nie. 1 dzień lekkich utrudnień w tygodniu to nie tak znowu dużo i jakoś dam sobie radę.

2. Rebirth: to już nie jest dla mnie takie obojętne. Zawsze znajdzie się ktoś, kto jest gotów koksać swoją postać w nieskończoność. Zazwyczaj ludzie uzależnieni (czy to od gry, czy to od "koksania i wygrywania") lub tacy jak ja, którzy będą koksać (akurat ja nie potrafię grać w MMO, nigdy nic wielkiego nie osiągnąłem, expię powoli, nigdy transa poza darkiem nie miałem ^^) bo po prostu jest taka możliwość. Dlaczego to robią? Dla perfekcji. Tak, są rzeczy w których jestem perfekcjonistą. Jedną z takich rzeczy są gry. Dlaczego to robię? Bo jest możliwość. Mi nie wystarczy przejście jakiejś gry. Musze to zrobić perfekcyjnie, na 100% bo po prostu mam opcję ponownej próby. Lubię za to gry, w rzeczywistości nie zawsze mamy taka możliwość. Nerdy będą miały widocznie wykoksanego chara już po kilku miesiącach/roku, ja za kilka lat ale jednak będę miał większe szanse nad tymi, którym się nie chce.

W moim buildzie dla HW brakuje tylko 15 dexa by osiągnąć instant (jedyną rzeczą trudną do zdobycia na low rate są orleanki). 3 mogę wyciągnąć z enchanta, 1-3 z jakiegoś przedmiotu który wyjdzie wraz z jakimś up datem, do tego mogę dołożyć jakiegoś buffka (co z dozwolonym MC nie stanowi żadnego problemu) na kilka dodatkowych punkcików i wystarczy mi wtedy nawet nie 10 rebornów żeby osiągnąć instanta bez większego wysiłku. JT z instantem to broń doskonała. Wiesz co mi się podoba w obecnym RO? Że żeby stworzyć coś naprawdę wielkiego jak taki JT, trzeba współpracy. Jestem pewien że inni też mają podobne sytuacje w swoich creo czy sinxach.

Właśnie dlatego limit tych bonusów to genialna poprawka. Wydaje mi się że idealnym limitem jest +5. Do tego, uważam, że jesli 3rdy zostaną wprowadzone (zawsze mówiłem że one będą na KDRze, najwyżej sporo spóźnione), to te bonusy powinny zostać zresetowane/zapisane gdzieś w plikach aby można je było przywrócić kiedy będzie pewność, że nie spieprzą one balansu tak jak teraz (przynajmniej w moim odczuciu). Jeśli limitu nie będzie, robię sobie wizza :D

Podoba mi się tylko jedna rzecz: Teraz co najmniej co 2 tydzień WoE nie będzie przepełnione transami. Jednym słowem będzie ciekawiej bo osoba która miażdżyła nas tydzień temu może się okazać w tym tygodniu upperem na 60 lvlu ^^ Nawet całego eq nie będzie można włożyć bo takie sensowniejsze acc ze slotem są od 90 lvlu.

3. Poprawki bugów: Kocham cię za naprawiony plagiarism :* (nie sprawdzałem ale zakładam że skoro w newsie pisze że został naprawiony to naprawdę nie ma z nim problemów). <--- Przedwczesne :S

@EDIT
4. Exp Rate x14: Niby specjalnie dla takich jak ja, ale też nie pochwalam :P Ja tam lubię mieć świadomość, że mój lvl jest zasłużony i nikt nie dawał mi fory.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 01:30:04 am wysłana przez NekroSnajper »

Offline toniek

  • Wiadomości: 181
  • Reputacja: +17/-6
  • Dispel! ;u
  • Gildia: Raion
  • Nick nKDR: Don Leon, Siedem
  • Nick rKDR: Boom
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:34:10 pm »
Abstrahując od dyskusji, bo chcę jedynie skomentować zmiany, a szczęście ludziom leniwym, że jedynie dwoma słowami - coś pięknego.
Cieszy mnie, że są takie zamiany oraz że średnia ilość graczy nKDR ma tendencję wzrostową (wolną, ale jednak).
PS Szkoda, że nie nie gram tyle ile chciałbym.
Lubię formatować czcionkę ;u