Autor Wątek: Update - 13.07.2010  (Przeczytany 20813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Update - 13.07.2010
« dnia: Lipiec 13, 2010, 12:59:55 am »
Wprowadzone zostały 2 nowości. Obie są szczegółowo opisane przez nas na KDR wiki.

Bonusy na dni tygodnia
Aby każdy dzień w RO nie wyglądał tak samo, w każdy dzień tygodnia na graczy czekają różne bonusy - w sumie 7 różnych na 7 dni tygodnia.

Dzięki bonusom niektóre rzeczy będą prostsze lub bardziej opłacalne w konkretne dni, co - mamy nadzieję - zachęci Was do podejmowania nowych wyzwań. Skoro szczęście sprzyja, to czemu by tego nie wykorzystać?

Dokładny opis bonusów na KDR wiki.

Rebirthy, czyli możliwość odrodzenia się
Osiągnięcie 99 poziomu upperem oznaczało do tej pory koniec drogi rozwoju i postępującą nudę. W końcu po co expić, skoro nie trzeba?

Dla wszystkich, którzy chętnie wyznaczają sobie kolejne cele w RO mamy nie lada atrakcję - system dodatkowych rebirthów.

W tym wypadku odrodzenie się polega na powrocie Base Levelu i wszystkich statów do 1. Klasa postaci, Job Level, skille itp. pozostają niezmienione.

Takiego odrodzenia się można dokonać raz na 2 tygodnie - bez dodatkowych wymagań!

Gracze nKDR będą mogli dzięki temu poprawić swój build lub dostosować go nowego sprzętu. Wszyscy natomiast skorzystają z dodatkowych bonusów do HP, SP i statów, które daje regularne odradzanie się.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami systemu rebirthów na KDR wiki. Znajdują się tam dodatkowe istotne informacje, z którymi lepiej jest zaznajomić się przed włączeniem gry.

Dodatkowe zmiany
W związku z wprowadzeniem możliwości odradzania się uzależniliśmy ilość zdobywanego doświadczenia od tego, czy postać jest przed swoim pierwszym odrodzeniem się, czy też po  (zmiana klasy w uppera nie liczy się jako rebirth).

I tak, na nKDR wszystkie postacie - stare i nowe - przed swoim pierwszym rebirthem otrzymują dwukrotnie więcej doświadczenia (tj. x14). Po odrodzeniu się ilość ta wraca do zwykłego poziomu (x7). Zmiana ta ma na celu ułatwienie gry wszystkim nowym i mniej doświadczonym graczom.

Na DKDR z kolei, bazowe mnożniki doświadczenia (nie dropu) zostały obniżone do x100, a postacie przed swoim pierwszym odrodzeniem się otrzymają 500% bonus do expa, co da w sumie rate x500 - taki jak dotychczasowy. Wszystkie postacie będą mogły korzystać z exp rate x500 aż do swojego pierwszego rebirthu. Rebirthy nie mają wpływu na drop. Jeśli ktoś ma maksymalny poziom, a mimo to z jakiegoś powodu nie chce tracić 500% bonusa do expa - NIE MUSI się odradzać.

Bugfixy
Oprócz tego poprawione zostały drobne błędy zgłoszone przez Was po poprzedniej aktualizacji:
  • disconnect w momecie tracenia skilla (zmiana klasy z Novice na inną lub u Rogue z Plagiarismem)
  • brak możliwości wkładania do skrzyni niektórych nagród z Battlegrounds

« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 01:05:35 am wysłana przez Gepard »

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:10:26 am »
1. Czy bonus poniedzialkowy wplywa rowniez na questy powtarzalne?
2. Czy bonus srodowy kumuluje sie z bonusem rankingowych potow?
3. Czy bonus piatkowy obejmuje rowniez MvP?
4. Ile dokladnie wynosi zwiekszenie szansy na produkcje potow i zrobienie zarcia w niedziele? Czy dziala rowniez na Twilight Pharmacy?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:14:38 am »
1. Czy bonus poniedzialkowy wplywa rowniez na questy powtarzalne?
2. Czy bonus srodowy kumuluje sie z bonusem rankingowych potow?
3. Czy bonus piatkowy obejmuje rowniez MvP?
4. Ile dokladnie wynosi zwiekszenie szansy na produkcje potow i zrobienie zarcia w niedziele? Czy dziala rowniez na Twilight Pharmacy?
1. Tak.
2. Tak.
3. Tak.
4. Nie powiem. Tak.

Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:21:45 am »
Hm... Jakby to wszystko ująć w jednym słowie. Ciekawe?

Dni tygodnia - dobry pomysł. Jestem za. Co prawda można się zastanawiać czy dzień Odyna jest dobrze dobrany na środę - przez ulepszone potiony na WoE niektóre klasy staną się jeszcze bardziej nieużyteczne.

Zwiększony rate przed pierwszym [bonusowym?] rebrithem. Co prawda ostatni tydzień zarywałem noce na expieniu, ale ogólnie mogę poprzeć takie rozwiązanie. Naciągana etykieto low rate - żegnaj bezpowrotnie.

I teraz przejdźmy do kulminacji mojego posta - podsumowanie to będzie tyczyło się systemu rebrithów. Jeszcze niedawno rozmawiałem z kilkoma ludźmi na temat wprowadzania 3rd klas i zmieniania mechaniki gry przy tej okazji. Szczerze mówiąc patrząc na ten custom wolałbym chyba robić tego Warlocka z 99 lucka...
Dużym plusem Ragnaroka na tle innych gier jest stabilność buildu i równowaga wśród graczy. Brak losowości - czyste wyliczenia i bonusy z eq. Rozumiem, że nie jest łatwo zdobyć dodatkowe statystyki, ale pewnie znajdzie się paru nałogowych kolekcjonerów. Ogólnie jestem przeciwny zaburzaniu dotychczasowej równowagi w statystykach postaci.
Sam reset może jeszcze tak - dodatkowe bonusy do niego - nie :<


Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:28:12 am »
Jak ktos nie lubi 'expic za szybko', moze zawsze latac z taxem albo expic na wolfach do 99. ::) Ten pseudoreset tez nie jest jakims wielkim ulatwieniem, bo perspektywa ponownego expienia do 99 nie jest specjalnie zachecajaca i skierowana do wyjatkowo zdesperowanych/znudzonych jednostek, poza tym brak resetu skilli mocno ogranicza kombinowanie ze zmianami buildow, wiec 'wyliczenia' beda nadal konieczne.

Imo zmiany jak najbardziej na plus! :-*

Offline Medea

  • Wiadomości: 824
  • Reputacja: +270/-129
  • Płeć: Kobieta
  • I'm not bad. I'm just drawn that way.
    • Mój Deviant :)
  • GaduGadu: 2301555
  • Gildia: Smile Corp~!
  • Nick Dark KDR: Ciasteczko
  • Nick nKDR: Deyanira, Neverwhere, Arete
  • Nick rKDR: Deyanira
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:32:03 am »
Cytuj
Ten pseudoreset tez nie jest jakims wielkim ulatwieniem, bo perspektywa ponownego expienia do 99 nie jest specjalnie zachecajaca i skierowana do wyjatkowo zdesperowanych/znudzonych jednostek

Ciekawe czy wzrośnie popularność Soili związana z systemem rebirthów ;) Dobrze, że jest ograniczenie 2 tygodniowe.
A tak poza tym zmiany na plus. Zwłaszcza dni tygodnia mi się podobają ^^

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:33:49 am »
No imo to te resety w ogole sie nie oplacaja, skoro teoretycznie szybciej bedzie wyexpic od zera nowa postac z bonusem x14, niz meczyc sie przez 99 levelow z x7. Szczegolnie na soilach. :P

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:41:49 am »
Staszku ale bonusy  ;D

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:49:05 am »
No bonusy na dni tygodnia sa swietne, juz widze te epickie walki o mvp w piatki. ;d

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2010, 01:56:46 am »
Bio miał chyba na myśli bonusy z rebirthów.

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:00:15 am »
Oczywiście  ;D

A czy przy odrodzeniu trzeba pozbywać się eq, zeny itd. Tak samo jak przy normalnej zmianie na rebirth class?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:02:51 am »
Oczywiście  ;D

A czy przy odrodzeniu trzeba pozbywać się eq, zeny itd. Tak samo jak przy normalnej zmianie na rebirth class?
Nie, nie trzeba.

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:03:33 am »
No właśnie valkyria mi to uświadomiła.
Zaczynam przygodę na nowo.

Fajny ten restart. Już mi się podobają nowe zmiany. + Za dobrą robotę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 02:04:34 am wysłana przez -bio- »

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:05:08 am »
A lol, dopiero teraz poczytalem temat na KDR Wiki. ;D Rzeczywiście świetna sprawa, ale bonusowe statystyki dostaje sie niezaleznie od ilosci rebirthow, w nieskonczonosc?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:15:33 am »
A lol, dopiero teraz poczytalem temat na KDR Wiki. ;D Rzeczywiście świetna sprawa, ale bonusowe statystyki dostaje sie niezaleznie od ilosci rebirthow, w nieskonczonosc?
Dopóki wbijasz levele i robisz rebirthy to bonusy się zwiększają... Czy w nieskończoność? W tej chwili żadnych limitów nie ma. Osiągnięcie bonusa rzędu +10% SP wymaga wbicia 2500 leveli, czyli zrobienia rebirtha ~25 razy, czyli ok. roku gry.

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:24:23 am »
Dzieki. ;) Jeszcze jedno pytanie: homun tez dostaje expa x14 w przypadku alchema/creo przed pierwszym rebirthem?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 13, 2010, 02:41:29 am »
Dzieki. ;) Jeszcze jedno pytanie: homun tez dostaje expa x14 w przypadku alchema/creo przed pierwszym rebirthem?
Nie. Bonus jest tylko dla postaci gracza.

Offline Steam

  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: +13/-12
  • Nick Dark KDR: Steam I Non Steam
  • Nick nKDR: 'Non Steam'
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 13, 2010, 03:00:06 am »
Pomysl z dniami tygodnia genialny

Pomysl z rebirthem na DKDR bedac szczery powiewa tandetą

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 13, 2010, 03:40:01 am »
W dwa tygodnie mozna rownie dobrze wbic 1-99 na KDR, jak i na Darku, wiec nie dostrzegam tej 'tandety'. :-\

Offline Xanathos

  • Corrupted
  • *
  • Wiadomości: 575
  • Reputacja: +100/-21
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zdejmijcie ze mnie wyciszenie moderatorzy.
  • Gildia: SoR, Salvation
  • Nick nKDR: Nikodemus
  • Nick rKDR: Nikodemus
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 13, 2010, 06:07:21 am »
Daję plusa za tez zmiany. Dzięki nim gra stanie się ciekawsza i bardziej oryginalna. Pozostaje mieć nadzieję, że zmiany na tym się nie skończą :)

Zobaczyłem też że komunikat Walkiria Svipul wzywa postacie 2nd class przed pierwszym rebirthem, czy w przypadku tych nowych rebirthów, postać przed pierwszym rebirthem, np. Blacksmith po dokonaniu odrodzenia zostanie High Novicem czy pozostanie nadal Blacksmithem?
Ale sądząc po tym:
Cytuj
Klasa postaci, Job Level, skille itp. pozostają niezmienione.
będzie trzeba dokonać rebirthu w yuno by zostać upperem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 06:25:23 am wysłana przez Xanathos »

Offline Grond

  • Obieżyświat
  • Wiadomości: 248
  • Reputacja: +60/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Katharsis
  • Nick nKDR: Grond, Quince, Suboshi
  • Nick rKDR: Grond
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 13, 2010, 09:57:48 am »
Bonusy za dni tygodnia bardzo się podobają dla nKDR, sprawę z rebirthami jeszcze muszę przetrawić (nie do końca zrozumiałem cały ten system rebirthów dla RO, mimo że jest mi znany z innego MMO), gra w Mabinogi bardzo Wam służy, papo Gepciu i rybko Malibko. ;) W sumie zastanawiam się, czy jeśli gracz po raz pierwszy robi postać, expi ją do 99/50, to potem leci do Juno odradzać się jako High Novice u Lenneth czy może jednak zrobić to u Svipul w Pronterze?

Hmm, to teraz może zmieńmy Stylistkę w Nao, ona jest taka kawaii! :D
Przyznam, że chciałbym zobaczyć w RO questy (chociaż postawiłbym tutaj na coś innego niż "zabij XXX mobów", może jakieś elementy zręcznościowe, logiczne, itd.), za które można zdobyć różne indywidualne tytuły dla danej postaci z ciekawymi bonuskami (+ do jednej statystyki, - do innej) - ciekaw jestem, jak by to wyglądało w Ragnaroku.
Pozdrawiam serdecznie~!


Offline Tewam

  • Wiadomości: 217
  • Reputacja: +233/-66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pisarzyna =]
    • http://www.johncrazy.webpark.pl
  • GaduGadu: 1710502
  • Gildia: Smile Corp
  • Nick nKDR: Tewam, Lune
  • Nick rKDR: Zandu
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 13, 2010, 10:05:27 am »
Dum. Nawet nie trzeba mieć 99 lvl czy upperka, żeby zrobić rebrith. Miałem nadzieję nie odwoływać się do takiej retoryki, ale sama nachodzi do mnie z wielką siłą. Nie wyciągnięto zbyt wielu wniosków od czasów eventu literowego. Chwilowa radość i euforia kosztem zepsutej równowagi rynku w postaci pięciu wykopanych z ziemi valk armorów i zalania KDR'u morzem kart.
Dziś mamy do czynienia z sytuacją zgoła identyczną, tyle, że tyczącą się mechaniki rozgrywki. Ludzie wypruwali sobie flaki, ażeby tu i ówdzie upchnąć 1 str czy dex. Dlatego niektóre z eq zdobywały niebotyczne wartości. W ciągu kilku miesięcy czekają nas na przykład HW czy profi spokojnie wyciągający instant bez potrzeby użycia gospela. [Tak Nefelim - wiem, że to było też możliwe z dobrym buildem i najlepszym eq]
Jest to zmiana, która rzeczywiście zachęca niektórych do dalszej gry, ale jest to zmiana krótkowzroczna i mocno zmieniająca stan rozgrywki w przyszłości. Wbrew wcześniejszym zapewnieniom już szereg graczy dokonuje "rebornów" - nie mówcie, że te dodatkowe punkty to jest "nic". Nie zdziwię się, jeżeli będą powstawali w ciągu najbliższych miesięcy upperzy ze statami 4x67 - najbardziej optymalny układ w zdobywaniu nowych statystyk. Z dobrym supportem wyexpienie czegoś takiego w dwa tygodnie to formalność. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze "bawić".

Offline Gentoo

  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Mist
  • Nick Dark KDR: Arch Gentoo
  • Nick rKDR: Arch Gentoo
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 13, 2010, 10:35:27 am »
Oba pomysły mi się podobają i jak to w IT Crowd było: "Good job!". Co do tego drugiego pomysłu to mam pewną obawę: nowi (przyszli i ewentualni gracze) już nigdy nie będą w stanie dogonić tych co zaczęli dużo wcześniej i regularnie się odradzają. Czy planujecie jakiś ficzer, który by wyrównał tutaj szansę?

Offline -Ultimate-

  • Wiadomości: 1245
  • Reputacja: +54/-175
  • Płeć: Mężczyzna
  • uznanie na Podlasiu
  • Gildia: Nothing is Everything
  • Nick nKDR: Ultimate, Lubiewarpy
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 13, 2010, 10:55:16 am »
Update bardzo dobry, moze wkoncu przychamuje topici "wipe plx"
Hmm, to teraz może zmieńmy Stylistkę w Nao, ona jest taka kawaii! :D
Przyznam, że chciałbym zobaczyć w RO questy (chociaż postawiłbym tutaj na coś innego niż "zabij XXX mobów", może jakieś elementy zręcznościowe, logiczne, itd.), za które można zdobyć różne indywidualne tytuły dla danej postaci z ciekawymi bonuskami (+ do jednej statystyki, - do innej) - ciekaw jestem, jak by to wyglądało w Ragnaroku.
Pozdrawiam serdecznie~!

Achievmenty dobry patent, nawet jak na RO - tym bardziej ze juz wiecej nie ma episodow bez 3rd class, Nidhoggur Nest byl ostatnim.

Offline Medea

  • Wiadomości: 824
  • Reputacja: +270/-129
  • Płeć: Kobieta
  • I'm not bad. I'm just drawn that way.
    • Mój Deviant :)
  • GaduGadu: 2301555
  • Gildia: Smile Corp~!
  • Nick Dark KDR: Ciasteczko
  • Nick nKDR: Deyanira, Neverwhere, Arete
  • Nick rKDR: Deyanira
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:03:08 am »
A ja się zastanawiam nad jedną sprawą: o ile rozumiem, żeby zrobić rebirtha wystarczy po prostu .... BYĆ. Nie trzeba mieć ani upperka, ani 99 lvl. Tylko co dwa tygodnie non stop się resetować. Moim skromnym zdaniem rozgrywka byłaby lepiej zbalansowana gdyby był wymóg: mogą się odradzać tylko osoby po rebithcie u valkyrie w Juno(upperzy) i z 99 base lvl. Ten dodatkowy rebirth byłby swego rodzaju nagrodą. W dwa tygodnie spokojnie można wbić ten 99. O ile się expi dość aktywnie (a nie tak jak poniektórzy robi wszystko tylko nie expi  ;D )*


* Tak, tak piszę o sobie :P

Offline Zapomniany_Grajek

  • Wiadomości: 375
  • Reputacja: +35/-22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: GangBang
  • Nick nKDR: Zapomniany_Grajek
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:12:15 am »
Według mnie ta "niespodzianka" jest absolutnie wbrew podstawowym założeniom nKDR.
Rozumiem, że można nie konsultować ze społecznością graczy eventu-niespodzianki, który zniknie za 2 tygodnie i wszystko wróci do normy o ile nagrody nie będą przesadzone to wszystko będzie jak było.
Natomiast niekonsultowanie trwałej zmiany, która w perspektywie czasu może rozwalić balans między klasami (czyli to co jest nadzwyczajne w tej grze) i wrzucanie tego na zasadzie niespodzianki mocno mnie niepokoi.

Podzielam obawy Tewama.
Instant cast jest w tej grze czymś wyjątkowym, żeby go osiągnąć niektórymi klasami (tymi którym daje to dużą przewagę) naprawdę trzeba zrobić pod to build, zrezygnować z innych ważnych statystyk, zebrać eq z najwyższej półki i często dodatkowo wspomagać się boxami, jedzonkami, gospelem. Każdy pojedynczy punkt dexa jest na wagę złota. Naprawdę nie jest wszystko jedno czy kartę Zeroma wkładasz w clipa, czy w zwykłą rękawiczkę, czy w trudnego do zdobycia orleans glove'a. Nie jest wszystko jedno czy na głowie masz AoA czy Ramen Hata. Wprowadzenie rebirthów z bonusami do statystyk sprawia, że te różnice znikają zupełnie. Moim zdaniem to nie prowadzi do niczego dobrego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 11:13:43 am wysłana przez Zapomniany_Grajek »

Offline -Ultimate-

  • Wiadomości: 1245
  • Reputacja: +54/-175
  • Płeć: Mężczyzna
  • uznanie na Podlasiu
  • Gildia: Nothing is Everything
  • Nick nKDR: Ultimate, Lubiewarpy
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:24:58 am »
Cytuj
Wprowadzenie rebirthów z bonusami do statystyk sprawia, że te różnice znikają zupełnie.

To wlasnie jest balansowanie, jedni maja wyrobione EQ inni ponolifia i tez beda mieli podobne korzysci, chyba o to chodzilo zeby zachecic nowych graczy.

Offline Kacman

  • Wiadomości: 1798
  • Reputacja: +195/-124
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:28:30 am »
Bonusy na dni tygodnia naprawdę ciekawe. Piątki będą dniem huncienia MVP, a w niedziele wszyscy będą się bawić w kucharzy i alchemików ;) . Ta zmiana jak najbardziej na plus.

Jeśli chodzi o drugi pomysł (odrodzenie), to również mam pewne obawy... Niby jest ten limit dwutygodniowy, ale co to da? Za kilka miesięcy na serwerze będziemy widzieć Creatorów z instantem i INTem na poziome 150+ (wyexpienie Creatora Lifką zajmuje kilka dni). Aby nie burzyć aż tak bardzo mechaniki, to może warto wprowadzić jakieś limity? Ja rozumiem, że można dostać jakiś bonus za ponowne wyexpienie postaci, ale samą nagrodą jest już możliwość rozdania statystyk od nowa i stworzenia zupełnie innego buildu ;) . Warto się zastanowić nad małymi poprawkami, dopóki jest jeszcze wcześnie ;) .

Offline lososthefish

  • Wiadomości: 1926
  • Reputacja: +220/-101
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:45:12 am »
Z tego co mi się wydaje, to instant niedługo i u nas przestaje istnieć. By zyskać +1 punkt do statystyki, trzeba expić miesiąc. By zyskać +2 trzeba expić 2 miesiące. +3 to 3 miesiące expienia. Do crea z takimi statami trzeba będzie poczekać kupę czasu - za ten rok pewnie zostaną wprowadzone już 3rd classy, bo nie ma dalszych update.

Mam pytanie - załóżmy że mam 100 str jakąś postacią i robię reborn, a potem wbijam znów 100 i robię rebirth - czy to już jest 200 czy liczy się tylko te 100 nabite po rebirth?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 13, 2010, 11:47:06 am »
A ja się zastanawiam nad jedną sprawą: o ile rozumiem, żeby zrobić rebirtha wystarczy po prostu .... BYĆ. Nie trzeba mieć ani upperka, ani 99 lvl. Tylko co dwa tygodnie non stop się resetować. Moim skromnym zdaniem rozgrywka byłaby lepiej zbalansowana gdyby był wymóg: mogą się odradzać tylko osoby po rebithcie u valkyrie w Juno(upperzy) i z 99 base lvl. Ten dodatkowy rebirth byłby swego rodzaju nagrodą. W dwa tygodnie spokojnie można wbić ten 99. O ile się expi dość aktywnie (a nie tak jak poniektórzy robi wszystko tylko nie expi  ;D )*

Ale przecież o to chodzi, żeby zachęci ludzi do aktywnego grania - w tym przypadku do expienia "od nowa" - kusząc ich tym, że będą lepsi. Tak to wygląda ze wszystkim, a jeśli nie ma zachęty - to i zazwyczaj nie ma zainteresowania.

Ja w przeciwieństwie do Tewama i Zapomnianego Grajka nie cenię sobie tak bardzo stabilności. Chociaż stabilność to złe słowo - bo serwer oczywiście powinien być stabilny, pracować bez błędów, nie rozłącząć. Natomiast sama rozgrywka musi się zmieniać, musi być dynamiczna, musi co jakiś czas dawać nowe możliwości i stawiać nowe wyzwania, bo inaczej jest po prostu nudno.

Nie rozumiem też oburzenia o te kilka punktów statów czy bonusowe HP/SP. Po pierwsze, żeby je zdobyć nie wystarczy co 2 tygodnie zrobić rebirtha, trzeba jeszcze expić. Ten bonus nie jest za darmo - jest dla tych, którzy grają, a im więcej grają, tym większy zdobędą i tym szybciej go zdobędą. Mówiłem już o zachęcaniu do aktywnej gry?
Po drugie, co jakiś czas pojawiają się nowe przedmioty i karty - one również dają nowe możliwości, dodatkowe staty i zazwyczaj są lepsze od dotychczasowych. I jakoś nikt nie proponuje, żeby obciąć bonusy z akcesorek, bo "tyle się do tej pory nie dało mieć", tylko wszyscy grzecznie idą je dropić.
Po trzecie, dużo większe bonusy można teraz osiągnąć stosując jedzenie. Tym sposobem można nawet mieć +10 do wszystkich statów jeśli tylko ktoś się uprze. To także nikogo nie bulwersuje.

Ta zmiana miała na celu dwie rzeczy:
- stworzyć nowe możliwości, zachęcić do aktywnej gry,
- sprawić, by 99/70 nie było "maxem"; żeby osoby, które wyexpiły się dawno temu nie mogły do końca życia odcinać od tego kuponów; żeby osoby, które grają aktywnie miały jakąś dodatkową przewagę nad tymi, które nie grają - bo nowe eq można kupić za zgromadzone dawno temu zeny.

Mam pytanie - załóżmy że mam 100 str jakąś postacią i robię reborn, a potem wbijam znów 100 i robię rebirth - czy to już jest 200 czy liczy się tylko te 100 nabite po rebirth?

Cytat: KDR wiki link="http://wiki.kdr.net.pl/w/Rebirth_%28KDR%29"
Posiadane w momencie odradzania się bazowe statystyki oraz Base Level - mimo że resetowane - są zapamiętywane i dodawane do wartości zebranych w trakcie poprzednich rebirthów.

Aktualne statystyki i Base Level nie są pokazywane przez komendę @ri, ale wliczają się do bonusów.

Bazowe = te przed "+". Więc nie może być 100 STR, co najwyżej 99.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2010, 11:54:30 am wysłana przez Gepard »