Autor Wątek: Update - 13.07.2010  (Przeczytany 21102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gnomi

  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: +4/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Wataha, Oblakani Cukiernicy
  • Nick nKDR: Gnomistoteles(Gnomi...), Ziuum, etc.
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 14, 2010, 12:18:18 am »
Bonusy na dni tygodnia wymiatają, fajny pomysł, realizacja cieszę się że chociaż w środy snipkowie nie zostają w tyle(nie zmienia to faktu że z 1 agi dużo szczał nie wypuszcze ;) ), a w piątki...fiu fiu... Co do rebirth'u świetny sprawa!! Soile to przesada?? W tej kwestii mam takie samo zdanie jak Staszek, 2 tyg to wystarczająco dużo by wykoxac 99 na czymkolwiek innym- czemu nie na soilach??(fajnie że istnieją i takie "dość nudne" ale szybkie i skuteczne rozwiązania). Nie wiem jak dla was ale dla mnie lepiej żeby przeciwnicy expili na soilach(gdzie mogą zdobyć co najwyżej gold) niż na expowiskach bardziej prokozackich ;p gdzie zdobędą i umiejętności i eq(bez nich bonusy z resetów nic nie dadzą).  Co do ograniczenia bonusów- Nie! Wydaję mi się że gdyby wprowadzić ograniczniki do np. +5% /+5 statów, to nic by się nie zmieniło- mianowicie różnica między graczami nie podległaby zmianie co z tego że jeden gracz zyska te +5 do statów jeśli inny uzyska ten sam bonus(1+5)-(1+5) to wciąż 0 no i gdzie tu urozmaicenie?? Myślę że większy sens ma pozostawienie tego upa niezmienionym dzięki czemu gracze, którzy sprawnie zdobywać będą bonusy(znudzeni już troszkę zdobywaniem eq-bo zostało już tylko wbicie go na +10) uzyskają słusznie zdobytą przewagę i tym samym staną się większym wyzwaniem dla reszty ;). Jeśli już chcecie zmiany  utrudniającej zdobycia +xxx bonusów to wprowadzić by należało(moim zdaniem) stopniowe obniżanie rate tzn.: x14->x7->x6->...x2->x1-gdzie rate x1 byłaby granicą i pozostałby już niezmienny(ale wciąż można by uzyskiwać bonusy). Ogólnie zmiany oceniam pozytywnie i cieszę się że zostały tak sprawnie wprowadzone;)

Edit
A! zapomniałem-co do zmian na rynku...bonus+4 nadal >+3(jedyna różnica że ludzie będą mogli bardziej pokombinować). ;p
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 12:30:58 am wysłana przez Gnomi »

Offline Bildos

  • Wiadomości: 44
  • Reputacja: +4/-3
  • Gildia: Impossible is Nothing
  • Nick nKDR: Bildosik, -Bildos-
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 14, 2010, 01:20:30 am »
Bonusy są świetne szczególnie ten w środę, bo WoE stanie się ciekawsze  :D. Ten w piątek też nie jest zły - to oznacza wydajniejsze dropanie piasków bądź innych potrzebnych rzeczy (np. KART NA WOE)[nie to, że coś sugeruje ale ludzie moglibyście mieć marce,thary i raye na woe]. To świetnie, że w końcu dzieje się na nKDR~! :-*
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 01:22:41 am wysłana przez Bildos »

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:00:08 am »
Cytat: NekroSnajper
Jeśli to ma pomóc, to macie moje pełne poparcie, mimo, że zawsze będę czuł tą maleńką niedogodność porównywalną z ziarenkiem utkwionym między zębami (custom to jednak custom).

To chyba czas na wizyte u dentysty, bo na KDR sa customowe komendy, customowe 90% palet, customowe ograniczenie zamkow na woe, customowe bonusy do expa, customowe questy, customowe dotacje...

... cholera, nawet rate jest customowy. :-\

Tylko czy komus to tak naprawde przeszkadza? :D Oh, wait...

A jesli juz wprowadzic jakies ograniczenie w rebirthach to cos na styl tego, co proponuje Gnomi. Ewentualnie +1 dodatkowego dniowego delaya na kazdy rebirth. :P

Offline Gohihioh

  • Shi no Tenshi
  • Wiadomości: 1895
  • Reputacja: +86/-232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Souls of Redemption
  • Nick nKDR: Gohihioh
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:52:15 am »
Co do calego tematu to w wiekszosci zgadzam sie z Tewamem.

Pomysl z dniami wybitnie mi sie podoba. Oby wiecej takich.

Co do rebirth, raczej nastawienie mam negatywne chociaz jest to niecodzienny update, na innych serwarach RO nie spotkany przezemnie(chociaz w innych grach i owszem) i to jest duzym plusem - oryginalnosc. Jednak ograniczenie powinno byc(ktos tam pisal +5stat i +5%hp/sp i wg mnie to jest bardzo ladna liczba). Dojscie do tego i tak bedzie nielada wyzwaniem skierowanym tylko do prawdziwych dzieci bez zycia, nie zaburzy gry, a da zadawalajacy i odczuwalny bonus. Nie stworzy zagrozenia dla nowych graczy ktorzy mogliby przestraszyc sie "osob wbijajacych staty przez dlugie miesiace".

Offline Bildos

  • Wiadomości: 44
  • Reputacja: +4/-3
  • Gildia: Impossible is Nothing
  • Nick nKDR: Bildosik, -Bildos-
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 14, 2010, 12:19:43 pm »
Moim zdaniem, rebirthy nie powinny mieć ogarniczeń. Chcesz - to sobie exp.

Offline Kosuke

  • Wiadomości: 2008
  • Reputacja: +5/-15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kimura FTW!
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 14, 2010, 01:02:13 pm »
Dojscie do tego i tak bedzie nielada wyzwaniem skierowanym tylko do prawdziwych dzieci bez zycia

To chyba czas spojrzeć w oczy. W jakiejkolwiek grze, im więcej grasz tym więcej masz.

Offline Kowal

  • Wiadomości: 95
  • Reputacja: +4/-20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 42 444 72
  • Gildia: ULTRAS
  • Nick Dark KDR: Kowal 130lvl
  • Nick nKDR: Kowal prawie 99lvl
  • Nick rKDR: KowalRG 118lvl
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 14, 2010, 01:12:57 pm »
mam pytanie

Pytanie dotyczy Rebirth
W momencie odradzania miałem pewne staty
teraz po odrodzeniu mam znacznie inne staty
kiedy wpisuje @rebirthinfo
pokazuje mi moje staty jakie miałem, rozumiem że te staty sie dodaje z tymi co mam aktualnie i na tej zasadzie wylicza się bonusy. Co się stanie w momencie resetu statów u reseterki?

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 14, 2010, 02:25:51 pm »
Będziesz miał inne staty. Bonusy liczą się od zebrane (total z @ri) + aktualne. Jeśli aktualne staty się zmienią to możesz stracić bonus. Dostaniesz go ponownie, gdy rozdasz zresetowane staty do wymaganej ilości.

Przeczytaj jeszcze na KDR wiki o wpływie resetów na możliwość wykonywania (kolejnych) rebirthów.

Offline Krzychu

  • Wiadomości: 1009
  • Reputacja: +74/-78
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick nKDR: C h r i s
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 14, 2010, 02:29:31 pm »
Gepard, co sądzisz o dodaniu limitu do bonusów z reborna?

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:11:37 pm »
To chyba czas na wizyte u dentysty, bo na KDR sa customowe komendy, customowe 90% palet, customowe ograniczenie zamkow na woe, customowe bonusy do expa, customowe questy, customowe dotacje...

... cholera, nawet rate jest customowy. :-\

Komendy - nie mieszają w w mechanice jak ten up date. @autoloot czy @showexp (bo z tylko tych korzystam, z expa coraz mniej, bo wolę czytać gildyjny czat) to tak nikłe wspomagacze, że mi nie przeszkadzają. Co to za różnica czy popatrzę na okienko czatu czy najadę myszką na pasek postępu i sobie zobaczę o ile podskoczył? O autoloota nawet na iRO bym się nie obraził bo w tej chwili tak topornie się tam itemy zbiera, że aż się odechciewa. Choć wyrzucanie nic nie wartych śmieci co jakiś czas gdy masz mały udźwig też jest tam jakąś niedogodnością.

Palety - Tego mi na oryginalnym serwerze brakuje. Kolor majtek nie ma żadnego znaczenia podczas walki a jednak cieszy oko. RO ma standardowo za bardzo jednolite (w moim odczuciu też za wyblakłe) kolory. Sam nie wiem dlaczego Gravity nie chce wprowadzić więcej kolorków. Może chodzi o wymagania sprzętowe? :P

Zamki na WoE - Zdaje mi się, że to chyba lepiej przy takiej populacji serwera, nie uważasz? Mówiłem że jeśli custom ma za zadanie pomóc to nie mam nic przeciwko. To nie oryginalny serwer gdzie każdy zamek będzie atakowany przez przynajmniej kilka gildii przez całe 2h czy ile tam WoE trwa. Wolisz chyba jedną intensywniejszą akcję niż rozdrabnianie gildii która ma raptem 20 osób aktywnych na kilka mniejszych grupek aby broniły kilku zamków?

Bonusy do expa/rate - To jest standard na privach. Grając na serwerze prywatnym musisz się liczyć z tym, że rate nie jest standardowy. Rejestrując się na takiej stronie/serwerze automatycznie to akceptujesz. Jeśli nie, to znaczy że masz coś z głową/nie dorosłeś do podejmowania decyzji za siebie bo nie potrafisz przewidzieć skutków/jesteś samolubem i będziesz krzyczał na forum o dostosowanie rate'u pod siebie*/robisz to po to, by psuć rozrywkę innym swoim narzekaniem.

Questy - prawię ich nie robię więc przykładów z serwera nie będzie, bo nie lubię pisać o czymś, o czym nie mam zielonego pojęcia. W każdym razie nowe questy nie będą mi przeszkadzać dopóki nie będą z nich lecieć przepakowane przedmioty, będą miały ciekawą i wymagającą fabułę, przy czym wymagającą w pewnym stopniu. Kiedy NPCe prowadzą cię za rączkę, quest jest za łatwy. Kiedy nie dają zupełnie żadnej wskazówki, quest jest za trudny (albo inaczej, strasznie czasochłonny bo trzeba oblecieć cały świat w poszukiwaniu NPCa). Osobiście nie mam nic przeciwko trudnym questom, ba, jeśli ktoś mi poda wymagający quest z atrakcyjna nagrodą to bardzo chętnie się za niego zabiorę bez żadnego głupiego poradnika z forum, ale nie każdy jest taki jak ja. Domyślam się, że są tu ludzie wpadający 2-3 razy na tydzień na 2-3 godzinki i nie chce im się/nie mogą poświęcić tyle czasu i wysiłku. Dlatego ekipa serwera tworząc questa ma bardzo trudne zadanie bo każdemu musi starać się dogodzić. Są zmuszeni do poszukiwania tego złotego środka.
Aha, marzą mi się questy z zagadkami, gdzie trzeba naprawdę pomyśleć, usiąść z kartką i sobie rozrysować, policzyć, ewentualnie posiadać jakaś podstawową wiedzę z zakresu mitologii (bo w końcu na tym się opiera "fabuła" RO :) )

Dotacje - Nie korzystam więc tutaj krótko: nigdy ich nie popierałem. Jednak nagrody za dotacje to jedyny sposób, aby zachęcić ludzi do utrzymania serwera (zwłaszcza z tak małą ilością graczy). Gdybym miał rozdawać nagrody za dotacje, to byłyby to zwyczajnie exp/rate boosty. Dają widoczny efekt a jednak nie dają aż tak wielkiej przewagi nad innymi, jak dodatkowe punkty do statystyk.

*Ja nie mam zamiaru dostosowywać serwera pod siebie a jedynie znaleźć złoty środek gdzie każdy mniej lub bardziej będzie zadowolony. To jasne, że żeby coś takiego osiągnąć, obie strony muszą coś poświęcić. Chodzi o to, aby z obu stron tych poświęceń było jak najmniej. Nie sztuką jest zrobić build specjalizujący się w jednej rzeczy. Sztuką jest zrobić postać jednocześnie wszechstronną i efektywną.

PS. Jeśli ktoś mi zamierza wypominać granie na prywatnym serwerze: gram na iRO valk. Teraz mniej, bo zwyczajnie strasznie topornie się tam gra. Boty, "lagi" i inne duperele. Mam nadzieję że renewal trochę to poprawi, wtedy będę tam dużo częściej wpadać bo zwyczajnie lubię czerpać przyjemność z gier. Po to one są. W tej chwili przyjemniej mi się gra na prywatnych low rate'ach bo wszystko płynniej chodzi. To tyle.  :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 03:13:11 pm wysłana przez NekroSnajper »

Offline Kosuke

  • Wiadomości: 2008
  • Reputacja: +5/-15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kimura FTW!
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:20:08 pm »
Mówiłem że jeśli custom ma za zadanie pomóc to nie mam nic przeciwko.

No, ale to że on Ci 'przeszkadza', a nie 'pomaga' to twój punkt widzenia. Ty masz listę swoich ulubionych customów, a ktoś inny ma swoją. Nie uwierzysz, listy z pewnością się różnią. Nie można dogodzić każdemu, Ciebie ten update zasmuci a kogoś innego przyprawi o łzy szczęścia.

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #71 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:28:32 pm »
Gepard, co sądzisz o dodaniu limitu do bonusów z reborna?
Sądzę, że jeszcze jest za wcześnie by w tej sprawie decydować. W dyskusji przewija się liczba +5 - takie bonusy będzie można osiągnąć najwcześniej za 5 miesiący. W tym czasie mogą nastąpić jakieś inne zmiany, po których okaże się, że limity wcale nie są potrzebne, albo też - że trzeba coś zmienić w sposobie przyznawania tych bonusów (np. gdyby weszła mechanika z renewala).

Dlatego do tego tematu limitów nie zamierzam wracać wcześniej niż za 3 miesiące lub przy okazji jakichś innych sporych zmian - i nawet jeśli byłyby wtedy wprowadzone, to raczej nie z dnia na dzień.

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #72 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:31:54 pm »
Cytat: NekroSnajper
Jeśli nie, to znaczy że masz coś z głową/nie dorosłeś do podejmowania decyzji za siebie bo nie potrafisz przewidzieć skutków/jesteś samolubem i będziesz krzyczał na forum o dostosowanie rate'u pod siebie*/robisz to po to, by psuć rozrywkę innym swoim narzekaniem.

To chyba kto inny tu narzeka. :D

Straciles kilka(nascie?) minut na napisanie dlugasnego posta, w ktorym ilosc literek i tak nie jest w stanie zatrzec jednej oczywistosci - to SA customy, ktore - podobnie jak bonusy z najnowszego apdejtu - maja za zadanie urozmaicic/ulatwic/uprzyjemnic rozgrywke graczom, i podobnie jak one, odstaja od tego, z czym mamy do czynienia na oficjalach. Inaczej mowiac, KDR jest na tyle customowy, ze zgodnie z Twoja logika powinienes jednak zostac na irovalk. :-\

Albo przestac podchodzic do tego tak powaznie i isc z reszta normalnych ludzi testowac nowe bajery. :P

@down: Co do autolootu, to creator sadzacy i rozbijajacy grzybki z @autoloot i drop rate x6 to dopiero brak 'gravitowego' balansu. :D Dziwne, ze o nic takiego nie rzucaja sie przeciwnicy customow.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 03:48:32 pm wysłana przez Staszek »

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:43:36 pm »
Komendy - nie mieszają w w mechanice jak ten up date. @autoloot czy @showexp (bo z tylko tych korzystam, z expa coraz mniej, bo wolę czytać gildyjny czat) to tak nikłe wspomagacze, że mi nie przeszkadzają.
@autoloot pozwala zwiększyć tempo expienia - w zależności od klasy i skilla - o kilkanaście do kilkudziesięciu procent przy tym samym zarobku z lootu. Bardzo dużo na @autoloocie zyskuje np. Hunter/Sniper.

Cytuj
Bonusy do expa/rate - To jest standard na privach. Grając na serwerze prywatnym musisz się liczyć z tym, że rate nie jest standardowy. Rejestrując się na takiej stronie/serwerze automatycznie to akceptujesz. Jeśli nie, to znaczy że masz coś z głową/nie dorosłeś do podejmowania decyzji za siebie bo nie potrafisz przewidzieć skutków/jesteś samolubem i będziesz krzyczał na forum o dostosowanie rate'u pod siebie*/robisz to po to, by psuć rozrywkę innym swoim narzekaniem.

Nie wiem dlaczego akurat tylko rate jest tym, co trzeba bez protestu akceptować. Wydaje mi się, że jak zaczynasz grać to zgadzasz się na wszystkie ustawienia i zasady jakie panują na danym serwerze. Nawet jeśli Ci się nie podobają, to musisz je zaakceptować.

Cytuj
Aha, marzą mi się questy z zagadkami, gdzie trzeba naprawdę pomyśleć, usiąść z kartką i sobie rozrysować, policzyć, ewentualnie posiadać jakaś podstawową wiedzę z zakresu mitologii (bo w końcu na tym się opiera "fabuła" RO :) )
Takie rzeczy to tylko na privach. I tylko w postaci przebrzydłych ;) customów. Żaden oficjalny quest nigdy nie będzie zagadką, bo po chwili pojawi się jego opis na irowiki albo innej stronie.


Ogólnie mam wrażenie, że wmówiłeś sobie, że jest pewien kanon zmian, które trzeba zaakceptować nawet w przypadku privów (rate, autoloot, dotacje), a całą resztę można wg uznania kwestionować. Nie wiem skąd ten podział, ale wydaje mi się sztuczny i bez sensu. Każda rzecz - czy to na oficjalu czy na privie, update od gravity czy custom (serwery oficjalne też maja customy) - może się podobać lub nie. Tworzenie podziału na: Gravity - dobre, customy - złe do niczego nie prowadzi, oprócz frustracji, że "znowu nie jest tak jak bym chciał". Staszek dobrze pisze - nie ma co filozofować, tylko trzeba iść i korzystać z nowości.

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 14, 2010, 03:54:05 pm »
Właśnie mi przeszkadza to ciągłe ułatwianie. Już nie robi się takich gier jak pierwsze Tomb Raidery, gdzie musiałeś robić perfekcyjne skoki czy gry z NESa bez opcji save. Pamiętam jaką radochą było przejście Mario czy Castlequesta. Teraz już tego nie ma. Odpalasz grę, przechodzisz w 1-2 wieczory i jedyne co ci pozostaje to albo odłożyć na półkę, albo zrobić 100% i... odłożyć na półkę. Pomijam multi bo tutaj ostatnio obserwuję że często wbijam nie tyle dla samej gry, co dla ludzi których tam poznałem. Ułatwianie też powinno mieć granicę.

@autoloot nie wpływa w takim stopniu na walkę podczas WoE, czyli jakby nie patrzeć, sercu RO. Fakt, masz więcej bombek, EDP, potków, kanapeczek ale żeby zebrać ich większa ilość wystarczyłaby zwykła współpraca. Jak mi coś jest niepotrzebne to oddaję to komuś, kto tego potrzebuje. Nie sprzedaję/nie wyrzucam np stemów tylko zwyczajnie wysyłam jakiemuś creo. A co dostaję w zamian? W sumie tylko radochę, że miałem okazję komuś pomóc i chciałbym aby tak zostało ;)

Gepard, wydaje mi się że to nie żaden kanon, tylko moja wizja idealnej, zbalansowanej i przyjemnej rozgrywki. Fakt, każdy ma inne upodobania i tego typu opinie zawsze będą się różnić. Jedyna różnica w tym, że ja przynajmniej staram się zapewnić tą radochę każdemu. A czy mi to wychodzi, nie mnie to oceniać.

LuL, robię wizza 3x67 czyli raptem 84 lvl i reborn. Przy takim rejcie to będzie 1-3 dni ;> Jak wyjdzie renewal i ewentualnie 3rdy to zwyczajnie ludzie zrobią 3rdy i będą dalej rebornować aż nie uzyskają satysfakcjonującej ich ilości statsów.

@EDIT
Cytuj
Nie wiem dlaczego akurat tylko rate jest tym, co trzeba bez protestu akceptować. Wydaje mi się, że jak zaczynasz grać to zgadzasz się na wszystkie ustawienia i zasady jakie panują na danym serwerze. Nawet jeśli Ci się nie podobają, to musisz je zaakceptować.
I zaakceptowałem. Ten up date został wprowadzony dopiero "przed chwilą" :P Poza tym, ostatecznie to Ty decydujesz czy bierzesz pod uwagę wypowiedzi takie jak moja czy nie i nic an to nie poradzę.

Cytuj
Takie rzeczy to tylko na privach. I tylko w postaci przebrzydłych Mrugnięcie customów. Żaden oficjalny quest nigdy nie będzie zagadką, bo po chwili pojawi się jego opis na irowiki albo innej stronie.
Wiem. To już zależy ode mnie, czy będę tam zaglądał czy nie. Jak już mówiłem, zrobiłem raptem 1 quest więc nie mam pojęcia czy questy aktualnie znajdujące się w grze spełniają moje wymagania. Jedyne co mógłbym sprawdzać na stronie to NPC u którego się quest zaczyna. Potem zamknąć zakładkę i wykazać się odrobiną zaangażowania.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2010, 04:00:50 pm wysłana przez NekroSnajper »

Offline Sciv

  • Wiadomości: 326
  • Reputacja: +15/-70
  • Quand les poules auront les dents...
  • Gildia: SoR
  • Nick nKDR: Dartanis
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 14, 2010, 04:11:53 pm »
Moim zdaniem, rebirthy nie powinny mieć ogarniczeń. Chcesz - to sobie exp.

+1

Dojscie do tego i tak bedzie nielada wyzwaniem skierowanym tylko do prawdziwych dzieci bez zycia

To chyba czas spojrzeć w oczy. W jakiejkolwiek grze, im więcej grasz tym więcej masz.

+1

Jeśli już chcecie zmiany  utrudniającej zdobycia +xxx bonusów to wprowadzić by należało(moim zdaniem) stopniowe obniżanie rate tzn.: x14->x7->x6->...x2->x1-gdzie rate x1 byłaby granicą i pozostałby już niezmienny(ale wciąż można by uzyskiwać bonusy). Ogólnie zmiany oceniam pozytywnie i cieszę się że zostały tak sprawnie wprowadzone;)

+1

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 14, 2010, 05:51:45 pm »
Gepard, wydaje mi się że to nie żaden kanon, tylko moja wizja idealnej, zbalansowanej i przyjemnej rozgrywki. Fakt, każdy ma inne upodobania i tego typu opinie zawsze będą się różnić. Jedyna różnica w tym, że ja przynajmniej staram się zapewnić tą radochę każdemu. A czy mi to wychodzi, nie mnie to oceniać.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Inaczej na każdy element gry patrzy ktoś, kto dopiero zaczął grać w RO, a inaczej ktoś, kto połamał w Ragnaroku 3 klawiatury. Inaczej ktoś, kto nie grał na wielu serwerach, a inaczej ktoś kto miał okazję zwiedzić ich wiele. Inaczej uczeń, który ma wakacje, inaczej student, który ma sesję, a jeszcze inaczej człowiek, który codziennie pracuje 8 godzin na etacie. Inaczej ktoś, kto siedział na nocniku gdy kto inny zarywał noce przy grach, które dziś są uznawane za klasykę.

Moja osobista diagnoza wygląda tak, że gry przestały być trudne, gdy zaczęły oferować coś więcej niż sam tylko wysiłek umysłowy. Pierwsze gry to były takie szachy, tylko że na ekranie. Parę pixeli tu i tam, nie mogły konkurować z rzeczywistością pod względem wizualnym, więc musiały nadrabiać czymś innym. A potem komputery stawały się szybsze, wydajniejsze, bardziej dostępne. Tym samym gry stawały się bardziej atrakcyjne wizualnie i stały się czymś więcej niż szaradami. To czas, kiedy popularne były filmowe przygodówki, z fantastyczną (jak na tamte czasy) grafiką, ale wciąż wymagające myślenia. Wraz z upowszechnieniem się dostępu do Sieci, gry stały się bardziej interaktywne, nastawione na konkurencję nie z komputerem, a z innymi ludźmi. Dziś mało kogo już cieszy pokonanie durnego kompa - tym co się naprawdę liczy jest bycie lepszym niż inni w grach sieciowych.
No i najważniejszy chyba aspekt tej sprawy. Gry muszą być łatwiejsze, żeby trafiły do większej liczby odbiorców - bo to się przekłada na popularność i zyski. Niestety taka jest ogólna tendencja.

Wiesz, w ramach eksperymentu proponuję Ci włączyć tego Tomb Raidera i zobaczyć czy jest tak fajnie jak zapamiętałeś. Sądzę, że dasz sobie spokój po max. kwadransie. Grę wspominasz miło, ale to były inne czasy.

Cytuj
Cytuj
Nie wiem dlaczego akurat tylko rate jest tym, co trzeba bez protestu akceptować. Wydaje mi się, że jak zaczynasz grać to zgadzasz się na wszystkie ustawienia i zasady jakie panują na danym serwerze. Nawet jeśli Ci się nie podobają, to musisz je zaakceptować.
I zaakceptowałem. Ten up date został wprowadzony dopiero "przed chwilą" :P Poza tym, ostatecznie to Ty decydujesz czy bierzesz pod uwagę wypowiedzi takie jak moja czy nie i nic an to nie poradzę.

Wczytuję się we wszystkie wypowiedzi i opinie. Mogę próbować dostosowywać się do oczekiwań większości i do panujących nastrojów. Ale jakieś zmiany i nowości muszą być - bo to daje nowe możliwości zabawy i sprawia, że nie robi się nudno. Jest bardzo niewiele osób, którym nie przeszkadza, że nic się nie dzieje. Większość jednak woli, gdy jest ruch w interesie.

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 14, 2010, 06:28:12 pm »
Masz rację i mi tez podoba się, że jest robione coś, by utrzymać serwer przy życiu. Zdaję sobie sprawę że moje wypowiedzi nigdy nie będą w 100% obiektywne (no, może jeśli będzie chodziło o coś, co mnie nie dotyczy jak np wielkość kółek w wózku mercha ;) ). To Ty tu masz największy problem bo starasz się aby wszystkim się podobało. W sumie ja walczę tylko o jakiś limit lub utrudnienie tych rebornów, bo w tej chwili wydaje mi się to łatwiejsze niż wbicie takiego transa i na dłuższą metę spowoduje to jakieś problemy. No ale masz rację, zanim uda mi się osiągnąć te +5 czy +6 które mi brakuje do instanta minie minimum pół roku więc limit nie jest teraz priorytetem najwyższej wagi. Za to ksero-fix by się przydał jak najszybciej ;)

Co do gier i Tomba (choć myślę że to nie miejsce na takie rozmowy i mam nadzieję że to moja ostatnia wypowiedź na ten temat), po pierwsze, wczesne Tomby już mnie tak nie wciągną jak kiedyś bo zwyczajnie jeszcze coś z nich pamiętam. Już nie będzie tego główkowania, szukania wszystkich sekretów bo część się pamięta. Po drugie, nowe gry które wymagają myślenia (tak, jeszcze czasem wychodzi coś takiego) sprawiają mi taką samą radochę jak pierwsze TRy. Problemem jest, że coraz trudniej o takie gry. Po trzecie, zastanawia mnie, w jakim kierunku pójdą gry, gdy już otrzymamy fotorealizm i idealną fizykę a i może nawet pełne 3D i nie będzie już nic więcej do zrobienia. Super fabuły, zagadki i inne smaczki powrócą. Przynajmniej mam taką nadzieję :P

Offline Ascheritt

  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: +3/-5
  • Nick rKDR: davv
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 14, 2010, 06:29:15 pm »
Gepard +1

Nie odwaze sie w tej chwili odpalic zadnej gry, ktora kiedys mi sie podobala i mowilem sobie, ze do niej kiedys wroce. :D
Moje oczy moglyby tego nie wytrzymac. NFS2 bylo fajne...ale teraz lepsze mini gierki znajdziesz na koma.

Swoja droga, questy Ragnaroka sa calkiem trudne dopoki, nie wiesz gdzie sa npc'e :D
To jest porownywalne z "wez pociag do Warszawy i znajdz Krzysia S., ktory stoi przy 10 rogu w Centrum".

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:05:11 pm »
Przydałoby się w RO więcej zadań, które byłyby trochę trudniejsze niż "bardzo łatwy" i polegały na czymś więcej niż łażenie od NPC do NPC. Z drugiej strony, jeśli czegoś nie można zrobić w pół godziny i za pierwszym razem to albo cieszy się marnym wzięciem (instancje) albo ludziska domagają się ułatwienia (http://forum.kdr.net.pl/index.php?topic=61369.0)

Offline Kacman

  • Wiadomości: 1798
  • Reputacja: +195/-124
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:19:19 pm »
Przydałoby się w RO więcej zadań, które byłyby trochę trudniejsze niż "bardzo łatwy" i polegały na czymś więcej niż łażenie od NPC do NPC. Z drugiej strony, jeśli czegoś nie można zrobić w pół godziny i za pierwszym razem to albo cieszy się marnym wzięciem (instancje) albo ludziska domagają się ułatwienia (http://forum.kdr.net.pl/index.php?topic=61369.0)

Chyba nie chodziło o tę "łatwość" Gepardzie. NekroSnajper'owi chodziło raczej o to, że zadania są zbyt proste, w sensie intelektualnym. "Zrób to, weź tamto, zabij x potworów, idź do NPC o nazwie Kowalski". Trudność zadania z powyższego linka, polega na tym, że klasy supportujące nie mogą go ukończyć, bo nie są przystosowane do zabijania. Zmiana "łatwości" questów miała by polegać na zmuszeniu do myślenia, więc to nie ma nic wspólnego z zadaniem, z którym mam problem (chyba, że rozwiązaniem był by rebirth i rozdanie statów w STR i AGI ;x). Ale chyba nie o tym jest temat ;) .

Ogólnie proponuję nie przejmować się AŻ TAK BARDZO ostatnim update'm. Rebirth jest dostępny dla wszystkich, więc KAŻDY ma możliwość umocnienia swojej postaci, czyli balans jest (reset mogą zrobić nie tylko SinXowie, Creo i Champowie, ale WSZYSTKIE klasy, więc nie ma problemu :)).

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:36:56 pm »
Ja się wcale nie przejmuję. Cieszę się, że z okazji updejtu wywiązała się jakaś dyskusja o tym co jest fajne a co nie. To zawsze pomaga wczuć się w nastroje i oczekiwania graczy, a czasami też podsuwa mi pomysły.

Najwięcej się myśli nad taktyką walki - taka jest prawda, czy to się komuś podoba czy nie. Build/eq/skill i tym podobne pierdoły wymagają wysiłku, w sensie właśnie intelektualnym. Quest, który zawiera element walki i wymaga od każdej osoby podjęcia określonego wysiłku umysłowego polegającego na WYMYŚLENIU jak tę walkę wygrać SWOJĄ postacią (co nie jest opisane na wiki, bo każdy ma inną postać) - jak widać jest za trudny. Ty uważasz, że to zależy od buildu, klasy, albo tego jak szybko klikasz - a ja uważam, że za mało pomyślałeś jak się za to zabrać. Skoro nie wychodzi, to spróbuj inaczej, albo przygotuj się lepiej i wróć do tego questa gdy będziesz w stanie podołać zadaniu. Jak się jest first classem na 50 lv to też się nie robi Kiel Quest, prawda? I nie narzeka, że nie daje rady... Nie każdy musi robić wszystkie questy i nie każdy musi je zrobić od razu. I nie ma w tym żadnej dyskryminacji. To tak jak z MVP - też nie każde zabijesz solo i nie dowolną klasą.

Offline Gracjanek

  • Wiadomości: 88
  • Reputacja: +3/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick nKDR: Itachin
  • Nick rKDR: Itachin
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:49:30 pm »
Bug z Plagiarismem dalej istnieje, co zdecydowanie utrudni uczestnictwo w WoE... (delay na EC po relogu)

Staszek

  • Gość
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:53:22 pm »
A co Ty kopiujesz stalkiem podczas woe, biegajac zlinkowanym recallerem? :-\

Offline Gepard

  • Administrator
  • ***
  • Wiadomości: 1822
  • Reputacja: +217/-172
  • Płeć: Mężczyzna
    • KDR — prywatne serwery Ragnarok Online
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 14, 2010, 07:58:38 pm »

Offline Grond

  • Obieżyświat
  • Wiadomości: 248
  • Reputacja: +60/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Katharsis
  • Nick nKDR: Grond, Quince, Suboshi
  • Nick rKDR: Grond
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 14, 2010, 10:07:04 pm »
Do Prontery przybyłem, fontannę zobaczyłem, Svipul zaliczyłem... i chciałbym stwierdzić, że system rebirthów nie jest taki zły na jaki zanosi się w ocenie niektórych członków społeczności. Być może jestem krótkowzroczny i nie dostrzegam, że bonusy, tak spore i tak częste do zdobycia dla pojedynczej jednostki, będą elementem upadku stabilności serwera w przyszłości. ;)

Wydaje mi się, że KAŻDY gracz ma możliwość skorzystania z nowej funkcji, nie jest odgórnie narzucone, by wszyscy odradzali się systematycznie - zatem jest wybór, na satysfakcjonujący bonus (który de facto daje tyle, co wprowadzane nowe przedmioty przy kolejnych epizodach, dynamika gry ciągle się zmienia) uzyskany przez rebirth trzeba sporo czasu zapierdzielać, a wątpię, by raptem każdemu upperowi chciało się od nowa trenować postać co 2 tygodnie po wbiciu zadowalającego lvla, IMO warto cieszyć się niespodzianką póki jest, a jej efekt będzie można zaobserwować po pewnym czasie, by cokolwiek modyfikować.

Odnosząc się do samego systemu rebirthów po pierwszym teście na Akolicie - wydaje mi się on dość dobrze przemyślany i zmyślnie zaimplementowany na serwerze, pożyjemy - zobaczymy. Przedstawiciele transcendent class mają nie tylko możliwość otrzymania dodatkowych stat pointów, ale także występuje tutaj funkcja resetu statystyk buildu i odpowiedniego dopasowania go pod względem zmieniających się warunków gry (nowe epizody, nowe przedmioty, itd.). Gracze expanded (Ninja, Gunslinger) oraz non-transcendent class (tzw. '2nd class'), mają tutaj jednak większe pole do popisu i korzystanie z systemu przez te jednostki wydaje mi się bardziej opłacalne na krótką metę - poza resetem statystyk dostają także możliwość zresetowania skilli bez Neuralizera (zainteresowanych zachęcam do odnalezienia pewnego OFICJALNEGO NPCa w Pronterze - chyba, że papcio Gep wpadł na to rozwiązanie, by zabezpieczyć go przed korzystaniem z "darmowych resetów skilli"). Myślę, że warto dać szansę tej niespodziance, każdemu wytrwałemu się opłaci (pamiętajcie, instant to na chwilę obecną 150 DEX, mechanika gry wkrótce się zmieni) - mam tylko nadzieję, że system po wprowadzeniu 3rd class albo zostanie zmodyfikowany albo wyłączony. ;)

@balans w RO
Wbijcie sobie wreszcie do głowy, że "balans" w jakimkolwiek MMO to pojęcie względne, nie istnieje, jeden char nadaje się na WoE, drugi lepiej odnajduje się w biciu MVP (chociaż i jedna i druga klasa ma szanse bawić się tu i tam, z różnym efektem). Siła danej postaci to przede wszystkim umiejętność gry daną klasą oraz kupa czasu włożonego w jej rozwój i opanowanie. Ktoś, kto giercuje sporo (nie moja sprawa, mi to lotto czy jesteś PROgromca czy NO-SKILL, kieruję się innymi priorytetami :D), z doświadczeniem, oczywiście zna Ragnaroka lepiej i szybciej odnajdzie się we wszystkim - nie znaczy to, że osoba expiąca wolniej jest do niczego. Wydaje mi się, że nie ma co stękać, tylko zewrzeć poślady i wykrzesać z siebie troszkę energii do zabawy. "Trening czyni mistrza". :)

@customy
Również bawię się na iRO (kilka lat na Loki, obecnie Valkyrie), gra z customami do najłatwiejszych nie należy, ciężko przestawić się na spore zmiany, ale jednak wprowadzane z głową, są one potrzebne na prywatnych serwerach, by utrzymać i tak niewielką jak na obecne czasy społeczność, każdy priv prześciga się coraz to zmyślniejszymi "ficzersami" (tzw. "wyścig szczurów"), wybieramy ten serwerek, który nam najbardziej odpowiada. Na oficjalnym serwerze HP mobów jest niewidoczne, na nKDR jest to custom, który nikomu nie przeszkadza, a mimo wszystko zmienia w pewnym stopniu dynamikę gry. Podsumowując, nie wszystkie customy to wcielone zło, nie każde oficjalne update'y to szczyt sukcesu - tyle opinii i preferencji, ile ludków za ekranem monitora. ;)

Pozdrawiam i przepraszam za długaśny post~!

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 14, 2010, 10:39:08 pm »
A ja tak czytam i czytam i mam kilka pytań:
1. Czy po "fałszywym" rebornie tracimy rate x14 czy tracimy go dopiero przy przechodzeniu w trans, a przed tym można robić sobie tyle rebornów, ile się podoba?
2. Rozumiem że rebirth nie pozbawia nas transa tylko jesteśmy np stalkiem na 1 lvlu z full stripem? Chcę się tylko upewnić :P

Chciałem o coś jeszcze zapytać ale mi umknęło. Może potem mi się przypomni.

Aha, tak na marginesie, quest na maga na KDRze zawsze daje solution nr 2 do zrobienia, czy to tylko zbieg okoliczności że dostałem go 4 raz z rzędu?

Offline Kacman

  • Wiadomości: 1798
  • Reputacja: +195/-124
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 14, 2010, 10:51:59 pm »
1. Czy po "fałszywym" rebornie tracimy rate x14 czy tracimy go dopiero przy przechodzeniu w trans, a przed tym można robić sobie tyle rebornów, ile się podoba?

Reborn (zmiana na Uppera) nie wpływa na zmianę rate. Dopiero po zrobieniu resetu (rebirth) tracimy bonus.

2. Rozumiem że rebirth nie pozbawia nas transa tylko jesteśmy np stalkiem na 1 lvlu z full stripem? Chcę się tylko upewnić :P

Rebirth powoduje tylko, że masz 1 poziom Base i możesz od nowa zdobywać poziomy.

Offline NekroSnajper

  • Rada SoR
  • Wiadomości: 963
  • Reputacja: +56/-171
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 14, 2010, 11:05:53 pm »
Aha, czyli najopłacalniej jest nabijać bonusy na upperze, nie transie. To tyle chciałem wiedzieć. Szkoda, bo to oznacza że przez pół roku nie będę miał HW na WoE :P

Offline Medea

  • Wiadomości: 824
  • Reputacja: +270/-129
  • Płeć: Kobieta
  • I'm not bad. I'm just drawn that way.
    • Mój Deviant :)
  • GaduGadu: 2301555
  • Gildia: Smile Corp~!
  • Nick Dark KDR: Ciasteczko
  • Nick nKDR: Deyanira, Neverwhere, Arete
  • Nick rKDR: Deyanira
Odp: Update - 13.07.2010
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 15, 2010, 02:13:53 am »
@up

Chodzi Ci o to, że lepiej jest bonusy nabijać na wizzie niż na hwizzie? Bo jeżeli dobrze zrozumiałam to jesteś w błędzie.