Autor Wątek: Eden Quest 90-150  (Przeczytany 10092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Eden Quest 90-150
« dnia: Wrzesień 26, 2011, 11:55:35 am »
inspiracja iRO oczywiście.

Jako feature proponuję wprowadzenie Eden Questów na levele od 90 do 150. Wprowadzenie tego sprawi, że zrobi się użytek z poniedziałkowego bonusu do expa (nie będzie trzeba mieszać z tym bonusem nic) oraz sprawi, że eden questy staną się użyteczne. w tej chwili expienie low leveli na eden questach z takim rate i bardzo przyjaznym systemem party exp mija się trochę z celem, szczególnie że te ilości - zabijanie po 20 mobków - są śmieszne małe i więcej czasu traci się na wracanie po odbiór nagrody, niż jest z tego pożytku.

Eden quest 90+ też nie powinno być zbyt trudne do zrobienia, gdyż wystarczy wziąć NPC, które są obecnie i pozmieniać jedynie lvl range, ilość mobków oraz ID mobków, więc liczę, że ta propozycja zostanie w miarę szybko wprowadzona o ile spotka się z pozytywnym odzewem społeczności. Ponadto wybór zróżnicowanych mobków mam nadzieję sprawi, że party zaczną być organizowane także w inne miejsca, a nie tylko w nieśmiertelne magma, juperos, scaraby i smoki :) proponuję możliwość wzięcia kilku questów jednocześnie w zakresie levelowym, tak by nie musieć wracać i zabierać nowego, tylko odebrać pod koniec expienia nagrody.

I teraz sposób w jaki mogłoby to być zrobione. Ja proponuję trzy rozwiązania:
a) cykliczne eden quest zmieniające się co tydzień (po 3 mobki na przedziały 90-105, 105-120, 120-135, 135-150)
b) cykliczne eden quest zmieniające się co 2 tygodnie (po 5 mobków na przedziały 90-105, 105-120, 120-135, 135-150)
b) stała ilość wielu eden quest nie zmieniających się (oszczędza problemów). Proponuję wybór po 10 mobków z przedziałów 90-105, 105-120, 120-135, 135-150)

nie wiem czy jest jakiś sposób zautomatyzowania zmian tak, by nie wymagało to ingerencji GM-a (co zawsze jest problematyczne), jeżeli nie, to pytanie do Geparda czy zmiany ID mobków i tekstów w NPC-ach co tydzień lub 2 tygodnie będzie problematyczne.

Podstawowe zasady: 400 mobków do zabicia (zalicza całemu party jeśli osoba jest na ekranie w momencie zabijania). Nagroda = 400 x ilość expa za mobka x PP x manual. Nagroda zarówno dla base i job, z czego full nagroda dla base i połowa nagrody dla job.

na przykładzie ice titana: (nie jestem pewien obliczeń, ale chyba tak to wychodzi):
bez PP = 400 x 8,172 x 100% x 100% = 3,268,800 expa // 4,249,440 expa w PONIEDZIAŁEK (dodatkowe 30%)
z PP = 400 x 8,172 x 150% x 100% = 4,903,200 expa // 6,374,160 expa w PONIEDZIAŁEK (dodatkowe 30%)
z PP i manualem = 400 x 8,172 x 150% x 150% = 7,354,800 expa // 9,561,240 expa w PONIEDZIAŁEK (dodatkowe 30%)
z PP i HE Manualem = 400 x 8,172 x 150% x 200% = 9,806,400 expa // 12,748,320 expa w PONIEDZIAŁEK (dodatkowe 30%)

delay na questy to 23h i tyle też masz czasu na wybicie tych 400 mobków. ilości expa wydają się duże, ale wydaje mi się, że są ok, a nawet mogłyby być większe, by warto było uczęszczać do tych miejsc. przykładowo - nagroda z PP za ice titan quest na 100lvl będzie wynosiła trochę ponad połowa levela. bez PP nawet połowy lvl nie będzie. ciężko będzie odciągnąć ludzi od magmy/juperos biorąc pod uwagę zamobienie w tamtych dungeonach.

Ponadto proponuję, by za każdy wykonany quest postać była nagradzana EDEN BADGE, póki co z możliwością wymiany na KVM medale w stosunku 2 do 1 lub 3 do 1 (2/3 eden za 1 kvm), a do opracowania jakichś innych nagród w późniejszym czasie.

osobiście byłbym za stałą listą mobków bez ingerencji GM-a (po 10 na każdy przedział).

Offline dzony

  • Wiadomości: 29
  • Reputacja: +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • $__$
  • Gildia: GangBang
  • Nick nKDR: jogixd
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2011, 12:21:57 pm »
ja jestem na tak i jakby jeszcze mozna bylo samemu podczas wybierania questa ile mobkow mamy zabic
jak na nkdr bylo np z dokebi/goat/.../... huntingiem

bo tu sie zgodze ze kurde 30 mobow to zdecydowanie za mauo.

Offline lososthefish

  • Wiadomości: 1926
  • Reputacja: +220/-101
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 26, 2011, 12:30:10 pm »
Popieram ten pomysł. Wydaje mi się, że to da się zautomatyzować. Gdybyś jeszcze podał mobki na określone przedziały levelowe, pomysł byłby kompletny i wart zrealizowania.

Offline Abaj

  • Wiadomości: 973
  • Reputacja: +110/-125
  • Nick Dark KDR: Nemesis_
  • Nick nKDR: Nemesis
  • Nick rKDR: LukaszDominator
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2011, 02:34:18 pm »
+1, mobki mozna sprawdzic w db wpisujac przedzialy lvlowe.

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2011, 02:42:28 pm »
jakby miały być losowania, to proponuję takie sety:

90-105:
set I. 1. Disguise, 2. Quve, 3. Dullahan (Niff)
set II. 4.Siroma, 5. Snowier, 6. Gazetti (Ice dung)
set III. 7. Breeze, 8. Desert Wolf, 9. Hill Wind, 10. Drosera, 11. Muscipular (Rachel maps)
set IV. 12. Magmaring, 13. Anolian, 14. Sting, 15. Medusa (mix)
105-120:
set I. 1. Ragged Zombie, 2. Zombie Slaughter, 3. Loli Ruri , 4. Dullahan (Martwiaki)
set II. 5. Ice Titan, 6. Centipede Larva , 7. Aliot, 8. Alicel (Mix)
Set III. 9. Green Ferus, 10. Red Ferus (Smoki 1lvl)
Set IV. 11. Wanderer, 12. Raydric, 13. Death Word (Glast & TT)
120-135:
Set I. 1. Necromancer, 2. Banshee, 3. Imp, 4. Knocker (Nameless i Thor)
Set II i IV. 5. Laurell Weinder , 6. Armeyer Dinze , 7. Egnigem Cenia , 8. Errende Ebecee , 9. Kavach Icarus , 10. Wickebine Tres (Bio) (najbardziej efektywny, dlatego zdublowany)
Set III. 11. Agav, 12. Echio, 13. Isilla, 14. Vanberk (Rachel)

135-150: (tutaj jest bardzo mało mobków, które można wcisnąć)
Set I i III. 1. Salamander, 2. Kasa, 3. Dolomedes (Thor & Manuk)
Set II i IV. 4. Cecil Damon, 5. Eremes Guile, 6. Howard Alt-Eisen, 7. Kathryne Keyron, 8. Margaretha Sorin, 9. Seyren Windsor (Bio)


jeśli miałoby to być zautomatyzowane, to nawet proponowałbym codzienne zmiany, tak by była zachowana możliwie duża różnorodność. jeśli miałby być stały dostęp do tych questów, to można zaproponować wyrzucenie niektórych mobków wrzuconych trochę z dupy (mixy głównie). sety mogą być ze sobą sprzężone (są w miarę sensownie ułożone - problem z przedziałem 120-135, bo tam IV seta nie stworzę, chyba że ktoś pokusiłby się o własny set, a w secie 135-150 jest zbyt mało mobków, więc poszczególne sety są zdublowane).

Offline fAulk

  • *
  • Wiadomości: 1880
  • Reputacja: +272/-474
  • Głupi żartowniś
  • Gildia: UF
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2011, 03:03:48 pm »

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2011, 03:12:05 pm »
nie wszystkie warto dawać, dlatego ja wybrałem te, które moim zdaniem są w jakiś sposób opłacalne. jeśli gdzieś należy coś dodać/utworzyć coś nowego, to czemu nie. oczywiste jest, że nikt nie będzie robił questa na frilldory na przykład, których jest 10 na mapie i w dodatku się chowają, więc dodawanie questa o podobnym stopniu trudności trochę mija się z celem.

Offline fAulk

  • *
  • Wiadomości: 1880
  • Reputacja: +272/-474
  • Głupi żartowniś
  • Gildia: UF
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2011, 03:24:15 pm »
Tak wiem, to było do ułatwienia składania ewentualnych propozycji, coby sobie każdy mógł kliknąć po prostu.

Brakujący set dla 120 – 135 może być setem Manuk:
Centipede,
Tatacho,
Bradium Golem.

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2011, 03:47:47 pm »
Luck ale nie można tworzyć questa bo się opłaca. Popatrz na questy do 90 tam połowa moba prócz expa nic nie daje :)
Bardzo fajny pomysł więc oczywiście jestem za wprowadzeniem tym bardziej, że i tak gram samotnie :)

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2011, 03:55:13 pm »
i właśnie dlatego *PRAWIE* nikt ich nie robi.

nie jesteśmy Gravity i nie tworzymy rzeczy dla sztuki, nie mamy też społeczności rzędu 4-5k na serwerze i nie ma po kilkaset osób na jednej mapie.  szukanie mniej popularnych mobków może być opłacalne, szczególnie jak można z nich zrobić eden questa. na iRO są eden questy z venatu, acidusów, nightmare terror, itp., itd., więc można robić i questy, które się opłacają.

tutaj nie są aż tak zaludnione mapki, więc dobrą praktyką może być robienie questów na "opłacalnych" mobkach. szczerze, to wrzuciłbym tam jeszcze set venatu i set magmy 2 tak naprawdę MIMO WSZYSTKO, ale podejrzewam że byłby sprzeciw administracji i części graczy, takich jak Ty, chociaż nie spodziewałbym się, żeby zbyt wielu było takich, którzy patrzą na rozrywkę w tej grze tak jak Ty.

Offline -bio-

  • *
  • Wiadomości: 2207
  • Reputacja: +268/-267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gildia: Endless'Hope
  • Nick nKDR: -bio-, mgielka
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2011, 06:42:27 pm »
@Luck
Jeden z najlepszych i w sumie gotowych pomysłów więc nie ma do czego się przyczepić.
Jestem za oryginalnymi pomysłami takimi jak ten. Jeśli wiesz jak go stworzyć to próbuj najwyżej się przyczepie to zmienimy hehe. Zawsze można się dogadać

Offline lososthefish

  • Wiadomości: 1926
  • Reputacja: +220/-101
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2011, 07:23:52 pm »
Warto uwzględnić mobki, których drop przyda się na vendingu na rkdr bardziej niż exp.

Offline Cezi

  • Wiadomości: 434
  • Reputacja: +11/-55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kolekcjoner minusów od ogórasów =)
  • Nick rKDR: Elendirr
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2011, 07:29:52 pm »
Wszystko ok, wspominałem (chociaż na mniejszą skalę) już o tym wcześniej ale nie wierzyłem zbytnio w chęci Geparda do realizacji tego przedsięwzięcia. Zastanawiają mnie tylko nagrody. Z tego co wyczytałem, questy które proponujesz nie różnią się specjalnie niczym od tych z aktualnie trwającego eventu na iRO. A za to rewardsy, mamy około 10krotnie mniejsze (tam w tydzień można zdobyć 420 KvM Badge za turn-in'y). Jako, że nie widzę sensu robienia sobie gry trudniejszej niż na oficjalu, proponowałbym to dopasować ilościowo do tego co jest tam

Tutaj link do oficjalnych nagród za EDM (Eden Merit Badge) : Click

(Oczywiście te z nagród, które są u nas dostępne za donaty można sobie z góry podarować - z wiadomych względów - powinniśmy uwzględnić raczej tylko odznaki)

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2011, 07:50:59 pm »
Warto uwzględnić mobki, których drop przyda się na vendingu na rkdr bardziej niż exp.

whisper/verit/pitman/hermit plant/mandragora/flora/nephenthes (no może co najwyżej to można wrzucić, chociaż 400 stem to żaden pożytek skoro to się hurtowo potrzebuje a i exp będzie słaby, bo to neutrale i na dużej mapie)/poison spore/bathory/pungus

i czegoś na pewno jeszcze zapomniałem

to wszystko są słabe mobki z niskim lvl, które trudno uwzględnić w tych level range. chyba żeby dodać jakieś mobki do istniejących eden quest, ale czas spędzony na nich będzie niewspółmierny do expa w innych miejscach, więc nie wiem czy jest sens - czy ktoś się skusi.

@Ele

tak, administracja walczyła o brak odznak za przegrane BG, a dadzą Ci 420 KVM badge w tydzień. myślę, że możesz zacząć już myśleć jakie questy zaczniesz robić

Offline Czulki

  • Wiadomości: 472
  • Reputacja: +17/-29
  • Nick Dark KDR: Czulki
  • Nick nKDR: Czulki
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 26, 2011, 10:57:00 pm »
Jak najbardziej za. Ogromnym minusem renewala jest to ze 100+ praktycznie nie da sie expic solo. Na iro musieli wprowadzic customowe questy zeby taki GTX na przyklad mogl expic :P

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2011, 01:05:25 pm »
celowo dałem kilka rozwiązań, żeby wprowadzenie tego zajęło tydzień, max 2, a nie miesiąc, czy NIGDY.

WYSTARCZY SKOPIOWAĆ JEDNEGO NPC I POZMIENIAĆ W SKRYPCIE PARE ID MOBKÓW. czy to naprawdę takie trudne? po co kodować coś, co mogłoby być prostym i fajnym featursem, a staje się kolejnym wyidealizowanym projektem, który koniec końców będzie gówno wart, bo nikt nie będzie z niego korzystać? czy będzie projektem, który będzie czekał "na lepsze czasy", kiedy wrócą gracze?

niesamowity przykład zabijania inicjatyw oddolnych przez ślamazarność i brak chęci współpracy


Offline Ryuku

  • *
  • Wiadomości: 1503
  • Reputacja: +228/-249
  • GaduGadu: 5136640
  • Gildia: ShitpickeKOMETA
  • Nick Dark KDR: Ryuku
  • Nick nKDR: Agitolol
  • Nick rKDR: Agito, kjeden marcin
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2011, 11:29:57 pm »
Jestem na nie.

Offline Luck

  • *
  • Wiadomości: 940
  • Reputacja: +84/-143
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nick Dark KDR: UKRADLI MI LUCKA, Walentynka
  • Nick nKDR: Remorse, Luck-
  • Nick rKDR: Luck, reminiscence
Odp: Eden Quest 90-150
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 18, 2014, 08:47:16 am »
to co, wprowadzamy?